Charlottenlund Apotek

Apoteker Hanne Rothe
Apotekets navn Charlottenlund Apotek
Adresse Lindegårdsvej 51, st
Postnummer / by 2920 Charlottenlund
Telefon 39 64 19 57
Faxnummer 39 64 04 86
E-mail charlottenlund@apoteket.dk
Hjemmeside www.charlottenlundapotek.dk
CVR-nummer 27346626

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Charlottenlund Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:30 1:50 1:47 1:21 0:51 1:28
Frokost 11-13 4:09 2:15 2:18 2:21 2:50 2:49
Tidlig eftermiddag 13-15 2:37 1:57 2:31 1:43 1:56 2:19
Sen eftermiddag efter 15 2:20 1:52 1:44 1:33 2:03
Hele dagen 2:45 1:59 2:06 1:46 2:01 2:23
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 27-01-2020 til 22-02-2020

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Apovac
  • Influenzavaccinationer
  • Kompressions- og støttestrømper

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 4,0 minutter og maksimalt 10 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitlig ventetid 2,6 min og under 1% ventede mere end 10 min
  • Ekspeditionstid
    I gennemsnit 1,5 min
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 5000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I 2015 blev der kun registreret 0,016% fejludleveringer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 5000 ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    I 2015 er der ikke blevet registreret fejl i doseringskortene
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkeltpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicegrad blev i marts 16 målt til 98,6%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80 pct. af alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler, frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtig medicin til eget brug eller til eget barn under 15 år modtager tilbud o
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Det er i marts 2016 blev målt til at 92,4% af kunderne modtager rådgivning
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Hanne Rothe
  • Apotekets farmaceuter
    2 fuldtidsfarmaceuter
  • Apotekets farmakonomer
    8 farmakonomer
  • Apotekets farmakonomelever
    1 elev
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1 faglært

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Hjælper på al mulig måde

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 76,1% 13,8% 10,1%
Landsgennemsnit 81,3% 12,8% 5,9%
Dosispakket medicin Apoteket 77,3% 12,4% 10,4%
Landsgennemsnit 84,5% 8,6% 6,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2019 til december 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes