Dianalund Apotek

Apoteker Birgitte Koch
Apotekets navn Dianalund Apotek
Adresse Torvet 5
Postnummer / by 4293 Dianalund
Telefon 58 26 44 14
Faxnummer 58 26 44 23
E-mail dianalund@apoteket.dk
Hjemmeside www.stenlille.apotekeren.dk
CVR-nummer 31652650

Åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-17:30
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-18:00
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Dianalund Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:41 1:14 0:34 1:17 1:03 1:18
Frokost 11-13 1:08 0:42 0:43 0:44 0:52 0:53
Tidlig eftermiddag 13-15 0:51 0:52 0:37 0:51 0:53 0:31
Sen eftermiddag efter 15 2:13 1:01 0:54 0:50 0:57
Hele dagen 1:33 0:57 0:43 0:55 0:56 1:02
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 24-08-2020 til 19-09-2020

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Ryd op i medicinskabet
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Andre ydelser

  • Kompressions- og støttestrømper
  • Influenzavaccinationer
  • Apovac

Info

  • Kvalitetscertificeret

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Rygeafvænning, Kort samtale om rygning og rygestop

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitventetid under 2 min. og højst 2 % over 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 41/19: 1,2 min og 0,0 % over 10 min
  • Fejludlevering
    0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,007 % for året 2019
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    0,02 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 fejl i 2019
  • Servicegrad (leveringsevne)
    97 %
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    97,7 % målt i marts 20

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Vi inviterer til dialog og giver behovstilpasset faglig rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Kundetilfredshed (0-7) 2019: Tilfredshed med rådgivning: 7,0 Kvantitativ 73 %
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Opfordres til at kontakte apoteket for yderligere rådgivning
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    ok

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Birgitte Koch
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Gode adgangs forhold
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Ring for betjening fra bil

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,8% 9,9% 6,3%
Landsgennemsnit 80,7% 12,9% 6,4%
Dosispakket medicin Apoteket 81,9% 7,7% 10,4%
Landsgennemsnit 85,3% 7,5% 7,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2020 til juni 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes