Gilleleje Apotek

Apoteker Karl Johan Neergaard
Apotekets navn Gilleleje Apotek
Adresse Vesterbrogade 6 B
Postnummer / by 3250 Gilleleje
Telefon 48 30 15 55
Faxnummer 48 30 15 25
E-mail gilapo@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.dinapoteker.dk/apotek59/om-apoteket
CVR-nummer 20424206

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på Gilleleje Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 3:56 3:40 3:03 4:04 4:41 6:31
Frokost 11-13 5:54 4:34 4:40 6:33 5:22 4:15
Tidlig eftermiddag 13-15 5:34 3:34 4:58 5:21 7:29 3:36
Sen eftermiddag efter 15 6:36 4:05 5:36 3:44 5:59
Hele dagen 5:40 4:00 4:41 4:58 5:54 5:01
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 07-06-2022 til 02-07-2022

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Eftersyn af skibsmedicinkister
  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Andre ydelser

  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid for apotekets kunder skal være under 5 minutter og højst 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Periode: Uge 20 2022 -mål nået. Uge 41 2021 -mål ikke nået.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 1 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler - dvs. højst 0,01 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til 10. maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 1 fejl pr. 1.000 udleverede dosispakkede lægeidler - dvs. 0,1 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til 10. maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    I mindst 97 % af de tilfælde kunden efterspørger et apoteksforbeholdt lægemiddel, skal apoteket kunne efterkomme kundens efterspørgsel umiddelbart.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Periode: Uge 24 2022 -mål nået. Uge 50 2021 -mål nået.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav til rådgivning. Mindst 90 % af alle apotekets kunder inviteres til dialog og får efterfølgende tilpasset rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Periode: Uge 10 2021 (recept, håndkøb, dosis) -mål nået.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information, der opfordrer kunderne til at kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning og i alle tvivlstilfælde. Faguddannet personale kan kontaktes i apotekets åbningstid.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Periode: Uge 10 2021 -mål nået.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Karl Johan Neergaard, farmaceut
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    11
  • Apotekets farmakonomelever
    5
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 80,3% 15,2% 4,5%
Landsgennemsnit 81,8% 11,7% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 78,0% 11,0% 11,0%
Landsgennemsnit 82,7% 9,1% 8,2%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2021 til marts 2022

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Blistrup Medicinudleveringssted

Apoteker Karl Johan Neergaard
Apotekets navn Blistrup Medicinudleveringssted
Adresse Peter Hildes Vej 2
Postnummer / by 3230 Græsted
Telefon 48 71 50 07
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside
CVR-nummer 20424206

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    07:00-20:00
  • Tirsdag
    07:00-20:00
  • Onsdag
    07:00-20:00
  • Torsdag
    07:00-20:00
  • Fredag
    07:00-20:00
  • Lørdag
    07:00-20:00
  • Søndag
    08:00-20:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Esbønderup Medicinudleveringssted

Apoteker Karl Johan Neergaard
Apotekets navn Esbønderup Medicinudleveringssted
Adresse Vestvej 35, Esbønderup
Postnummer / by 3230 Græsted
Telefon 48 39 98 81
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside
CVR-nummer 20424206

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    07:00-21:00
  • Tirsdag
    07:00-21:00
  • Onsdag
    07:00-21:00
  • Torsdag
    07:00-21:00
  • Fredag
    07:00-21:00
  • Lørdag
    07:00-21:00
  • Søndag
    07:00-21:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Karl Johan Neergaard, farmaceut

Græsted Apoteksudsalg

Apoteker Karl Johan Neergaard
Apotekets navn Græsted Apoteksudsalg
Adresse Græsted Hovedgade 8
Postnummer / by 3230 Græsted
Telefon 48 39 24 48
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside
CVR-nummer 20424206

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    10:00-17:30
  • Tirsdag
    10:00-17:30
  • Onsdag
    10:00-17:30
  • Torsdag
    10:00-17:30
  • Fredag
    10:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på Græsted Apoteksudsalg

Periode: Uge 23 2022 -mål nået. Uge 47 2021 -mål nået.

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid for apotekets kunder skal være under 5 minutter og højst 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Periode: Uge 23 2022 -mål nået. Uge 47 2021 -mål nået.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 1 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler - dvs. højst 0,01 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 1 fejl pr. 1.000 udleverede dosispakkede lægeidler - dvs. 0,1 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav til rådgivning. Mindst 90 % af alle apotekets kunder inviteres til dialog og får efterfølgende tilpasset rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Periode: Uge 10 2021 (recept, håndkøb og dosis) -mål nået.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmakonomer
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Trappe op til apoteket, kørestolsbrugere kan ringe og personalet kommer ud.

Hornbæk Apotek

Apoteker Karl Johan Neergaard
Apotekets navn Hornbæk Apotek
Adresse Sauntevej 2
Postnummer / by 3100 Hornbæk
Telefon 49 70 00 62
Faxnummer 49 70 10 28
E-mail hornbaek@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.dinapoteker.dk/apotek58/om-apoteket
CVR-nummer 20424206

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på Hornbæk Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:58 1:50 1:07 1:37 3:13 3:51
Frokost 11-13 1:49 3:53 1:57 2:26 4:28 4:22
Tidlig eftermiddag 13-15 1:27 3:00 1:55 2:57 3:07 2:14
Sen eftermiddag efter 15 2:17 3:40 3:12 1:39 2:31
Hele dagen 1:56 3:12 2:13 2:13 3:20 3:59
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 07-06-2022 til 02-07-2022

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid for apotekets kunder skal være under 5 minutter og højst 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Periode: Uge 20 2022 -mål nået. Uge 41 2021 -mål nået.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 1 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler - dvs. højst 0,01 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 1 fejl pr. 1.000 udleverede dosispakkede lægeidler - dvs. 0,1 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Periode: December 2021 til maj 2022 -mål nået. 11. maj 2021 til 30. november 2021 - mål nået.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    I mindst 97 % af de tilfælde kunden efterspørger et apoteksforbeholdt lægemiddel, skal apoteket kunne efterkomme kundens efterspørgsel umiddelbart.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Periode: Uge 24 2022 -mål nået. Uge 51 2021 -mål ikke nået.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav til rådgivning. Mindst 90 % af alle apotekets kunder inviteres til dialog og får efterfølgende tilpasset rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Periode: Uge 10 2021 (recept, håndkøb og dosis) -mål nået.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information, der opfordrer kunderne til at kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning og i alle tvivlstilfælde. Faguddannet personale kan kontaktes i apotekets åbningstid.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Periode: Uge 10 2021 -mål nået.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Trappe op til apoteket, kørestolsbrugere kan trykke på ringeklokke og personale kommer ud.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 79,2% 15,3% 5,5%
Landsgennemsnit 81,8% 11,7% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 73,8% 12,6% 13,6%
Landsgennemsnit 82,7% 9,1% 8,2%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2021 til marts 2022

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes