Helsingør Axeltorvs Apotek

Apoteker Anne-Marie Kissmeyer
Apotekets navn Helsingør Axeltorvs Apotek
Adresse Groskenstræde 2 A
Postnummer / by 3000 Helsingør
Telefon 49 21 12 23
Faxnummer 49 21 12 39
E-mail helsingoer@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.axeltorvs-apotek.dk
CVR-nummer 31194830

Åbningstider

  • Mandag
    08:00-19:00
  • Tirsdag
    08:00-19:00
  • Onsdag
    08:00-19:00
  • Torsdag
    08:00-19:00
  • Fredag
    08:00-19:00
  • Lørdag
    08:00-14:00
    16:00-18:00
  • Søndag
    10:00-13:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Mandag-Fredag: 8-9 og 17.30-19
Lørdag: 8-9 og 16-18
Søndag: 10-13
Apotekets øvrige åbningstider:
Mandag-Fredag: 9-17.30
Lørdag: 9-14

Ventetid på Helsingør Axeltorvs Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:14 0:59 1:36 1:23 1:36 1:21
Frokost 11-13 1:59 0:53 1:33 1:51 1:12 1:51
Tidlig eftermiddag 13-15 1:39 0:59 1:53 1:26 0:58 1:21
Sen eftermiddag efter 15 1:03 1:24 1:39 1:38 1:02
Hele dagen 1:30 1:05 1:40 1:36 1:12 1:36
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 12-04-2021 til 08-05-2021

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje
  • Eftersyn af skibsmedicinkister
  • Genordination
  • Leverance til medicinkister

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Influenzavaccinationer
  • Antistoftest for COVID-19
  • Pneumokokvaccination

Andre ydelser

  • Apovac

Distribution

  • Køventetid
    Køventetiden må ikke overstige 5 min for 85 % af kunderne og 10 min for 2 % af kunderne. Gennemsnitsventetiden må ikke overstige 4 min. Målet omfatter ikke vagtperioden
  • Køventetid, målopfyldelse
    Ved seneste landsdækkende ventetidsmåling i uge 11 i 2021 var apotekets gennemsnitlige ventetid 1,5min
  • Ekspeditionstid
    Recepten ekspederes straks
  • Fejludlevering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02 % fejludleveringer i forhold til det samlede antal receptordinationer, indenfor det sidste halve år.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Antal fejludleveringer er målt til 0,009% (2.halvdel af 2020)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 1 fejludlevering vedr. dosisdispenseret medicin pr halve år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1 fejludleveringer registreret i 2. halvdel af 2020
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Leveringsgraden, forstået som den procentdel af de receptordinerede lægemidler som umiddelbart skal kunne udleveres, skal være mindst 98 %. Der måles over en uge.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målt til 98,1% i maj 2021

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80 % af kunderne i skranken inviteres til dialog med henblik på efterfølgende rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målet opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle kunder der modtager lægemidler via apotekets bud eller pr. post kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til apoteket.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Målet opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Anne-Marie Kissmeyer
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    11
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,5% 10,6% 5,8%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 84,3% 6,7% 9,0%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Apoteket Gefion

Apoteker Anne-Marie Kissmeyer
Apotekets navn Apoteket Gefion
Adresse Gefionsvej 45A
Postnummer / by 3000 Helsingør
Telefon 49 21 00 15
Faxnummer 49 29 99 27
E-mail 364gef@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.axeltorvs-apotek.dk
CVR-nummer 31194830

Åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-17:30
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-17:30
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Der henvises til Helsingør Axeltorvs Apotek - 49 21 12 23

Ventetid på Apoteket Gefion

Den gennemsnitlige ventetid er 1,25 min målt i uge 6 2021

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Eftersyn af skibsmedicinkister
  • Genordination
  • Leverance til medicinkister

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Influenzavaccinationer
  • Pneumokokvaccination

Andre ydelser

  • Apovac

Distribution

  • Køventetid
    Køventetiden må ikke overstige 5 min for 85 % af kunderne og 10 min for 2 % af kunderne. Gennemsnitsventetiden må ikke overstige 4 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige ventetid er 1,25 min målt i uge 6 2021
  • Ekspeditionstid
    Recepten ekspederes straks
  • Fejludlevering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02% fejludleveringer i forhold til det samlede antal ordinationer inden for det halve år
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,005 % fejludleveringer registreret i 2. halvår af 2020
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 1 fejludlevering vedr. dosisdispenseret medicin pr halve år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1 fejludleveringer registreret i 2. halvdel af 2020
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Leveringsgraden, forstået som den procentdel af de receptordinerede lægemidler som umiddelbart skal kunne udleveres, skal være mindst 97 %. Der måles over en uge.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målt til 98,1% i maj 2021

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80 % af kunderne i skranken inviteres til dialog med henblik på efterfølgende rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målet er opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse foregår fra Axeltorvs Apotek

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Anne-Marie Kissmeyer
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    11
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 74,2% 18,3% 7,5%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 86,9% 4,9% 8,2%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Ålsgårde Apotek

Apoteker Anne-Marie Kissmeyer
Apotekets navn Ålsgårde Apotek
Adresse Ålsgårdecentret
Postnummer / by 3140 Ålsgårde
Telefon 49 70 86 86
Faxnummer 49 70 86 25
E-mail 364als@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.axeltorvs-apotek.dk
CVR-nummer 31194830

Åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-17:30
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-17:30
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Der henvises til Helsingør Axeltorvs apotek

Ventetid på Ålsgårde Apotek

Den gennemsnitlige ventetid er 1 min målt i uge 6/2021

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Eftersyn af skibsmedicinkister
  • Genordination
  • Leverance til medicinkister

Distribution

  • Køventetid
    Køventetiden må ikke overstige 5 min for 85 % af kunderne og 10 min for 2 % af kunderne. Gennemsnitsventetiden må ikke overstige 4 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige ventetid er 1 min målt i uge 6/2021
  • Ekspeditionstid
    Recepten ekspederes straks
  • Fejludlevering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02 % fejludleveringer i forhold til det samlede antal receptordinationer, indenfor det halve år.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Antal fejludleveringer er målt til 0,009% (2.halvdel af 2020)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 1 fejludlevring vedr. dosisdispenseret medicin pr halve år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1 fejludleveringer registreret i 2. halvdel af 2020
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Leveringsgraden, forstået som den procentdel af de receptordinerede lægemidler som umiddelbart skal kunne udleveres, skal være mindst 97 %. Der måles over en uge.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målt til 97,9 % % i maj 2021

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80 % af kunderne i skranken inviteres til dialog med henblik på efterfølgende rådgivning og information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målet er opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse foregår fra Axeltorvs Apotek

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Anne-Marie Kissmeyer
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    11
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 72,6% 19,7% 7,8%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 81,6% 7,4% 11,0%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes