Frederiksberg Dalgas Boulevard Apotek

Apoteker Kristine Høje Beckmann
Apotekets navn Frederiksberg Dalgas Boulevard Apotek
Adresse Dalgas Boulevard 91
Postnummer / by 2000 Frederiksberg
Telefon 38 86 43 43
Faxnummer 38 88 89 60
E-mail dalgasbo@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/frederiksberg-dalgas-boulevard-apotek
CVR-nummer 41924543

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Frederiksberg Dalgas Boulevard Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:07 1:01 1:07 1:36 1:49 1:41
Frokost 11-13 2:36 2:16 2:06 2:46 2:29 1:56
Tidlig eftermiddag 13-15 1:44 2:05 2:26 2:29 2:31 1:33
Sen eftermiddag efter 15 1:46 2:01 2:31 2:08 2:10
Hele dagen 1:53 1:54 2:09 2:16 2:16 1:48
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 15-03-2021 til 10-04-2021

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Info

  • Kvalitetscertificeret

Andre ydelser

  • Rejsevaccinationer
  • Genordination
  • Pneumokokvaccination
  • Antistoftest for COVID-19

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetiden skal være mindre end 3 minutter og 85% må højst vente i 5 minutter. Ingen må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 41: Gennemsnitsventetiden er 3,1 minutter, og 83% har ventet mindre end 5 minutter. 1% har ventet over 10 min, mål ikke opfyldt.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    2020: 0,0004 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Ingen fejl
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1 fund
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 97%
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    2020 uge 38: 97,8%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90 % af kunderne inviteres til dialog og mindst 70 % gives information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    2020 uge 43: Rx: 96% inviteret, 94,5% rådgivet. HK: 91% inviteret, 88,5% rådgivet. Dosisdispensering: 67% inviteret, 33% rådgivet
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information på bagsiden af forsendelsesbilaget
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100 %. Alle forsendelseskunder har opfordres til at ringe til apoteket, hvis de har spørgsmål

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Kristine Høje Beckmann
  • Apotekets farmaceuter
    1-3 farmaceuter daglig
  • Apotekets farmakonomer
    2-4 farmakonomer daglig
  • Apotekets farmakonomelever
    1-3 elever daglig

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk dør, ingen trin

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,1% 8,9% 7,1%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 90,6% 9,0% 0,4%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Apoteket Lille Bjørn

Apoteker Kristine Høje Beckmann
Apotekets navn Apoteket Lille Bjørn
Adresse Nordens Plads 4A, stuen
Postnummer / by 2000 Frederiksberg
Telefon 36 44 42 88
Faxnummer 36 44 42 87
E-mail dalgasbo@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/apoteket-lille-bjoern
CVR-nummer 41924543

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Apoteket Lille Bjørn

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 3:19 3:21 3:03 2:18 3:34 3:01
Frokost 11-13 2:59 3:29 3:28 2:32 5:00 2:49
Tidlig eftermiddag 13-15 4:04 3:10 3:04 2:58 3:19
Sen eftermiddag efter 15 2:35 2:03 2:30 2:20 3:03
Hele dagen 3:17 3:04 3:02 2:33 3:46 2:55
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 15-03-2021 til 10-04-2021

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Info

  • Kvalitetscertificeret

Andre ydelser

  • Genordination
  • Pneumokokvaccination

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetiden skal være mindre end 3 minutter og, 80% må højst vente i 5 minutter. Højst 5% af kunderne må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 41 2020: Gennemsnitsventetid er 2,3 minutter, 89 % under 5 min., 1% over 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    2020: 0,01%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Ingen
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Ingen fund.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 97 %
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    2020 uge 38: 97,3 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90 % af kunderne inviteres til dialog og mindst 70 % gives information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    2020 uge 43: Rx: 95,5% inviteres, 94,5% rådgives. HK: 97% inviteres, 96% rådgives. Dosisdispensering: 100% inviteres, 0% rådgives.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse foregår via Dalgas Boulevard Apotek

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    kristine Høje Beckmann
  • Apotekets farmaceuter
    1-2 om ugen
  • Apotekets farmakonomer
    1-2 om dagen
  • Apotekets farmakonomelever
    0
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    0

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk døråbner, ingen trin

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 82,0% 10,2% 7,7%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 90,5% 9,0% 0,5%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes