København Enghave Apotek

Apoteker Mikkel Rostgaard Jørgensen
Apotekets navn København Enghave Apotek
Adresse Enghave Plads 25
Postnummer / by 1670 København V
Telefon 33 31 37 78
Faxnummer 33 31 59 41
E-mail enghave@apoteket.dk
Hjemmeside
CVR-nummer 36576286

Åbningstider

  • Mandag
    08:00-18:00
  • Tirsdag
    08:00-18:00
  • Onsdag
    08:00-18:00
  • Torsdag
    08:00-18:00
  • Fredag
    08:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-15:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på København Enghave Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 2:01 1:22 1:23 1:52 1:34 1:37
Frokost 11-13 5:05 2:56 2:10 2:21 3:35 1:40
Tidlig eftermiddag 13-15 4:14 3:44 2:39 2:11 3:21 1:27
Sen eftermiddag efter 15 2:41 2:31 1:48 2:43 2:09
Hele dagen 3:36 2:48 2:04 2:22 2:46 1:36
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 06-07-2020 til 01-08-2020

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Medicingennemgang, på plejehjem og hjemmeplejen
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom

Andre ydelser

  • Brystpumpeudlejning
  • Influenzavaccinationer
  • Apovac

Distribution

  • Køventetid
    90 % af vores kunder skal være ekspederet inden 5 min. Højst 5% af vores kunder må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Apotekets ventetid kan ses på apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Alle kunder trækker et nummer. Der opgøres en fælles ventetid for kunder der køber receptmedicin og håndkøb
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Apotekets ventetid kan ses på apoteket.dk
  • Fejludlevering
    Der må højst være 1 fejludlevering pr. 5000 ekspeditioner
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    December 2015: 1 fejludlevering pr. ekspeditioner 17500 ekspeditioner
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være seks fejl ved dosiskort pr. år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Marst 2017: Ingen fejl på dosiskort
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Apotekets servicegrad er 96 %,
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 2017 98,5%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Apoteket følger Apotekerforeningens Standard for Skrankerådgivning. Vores mål er at inviterer mindst 90% af vores kunder til dialog, og hermed afklare om der er behov for yderligere rådgivning
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder oplyses om, at de altid er velkomne til at få yderlige rådgivning ved henvendelse til apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Apoteker Mikkel Rostgaard Jørgensen
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Kunder i kørestol kan søge øjenkontakt med personalet gennem det store glasparti i døren. De 2 kasser foran døren er altid bemandet
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Handicappede kunder kan, hvis de ønsker blive betjent fra siddepladsen

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 64,9% 28,9% 6,2%
Landsgennemsnit 81,3% 12,6% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 92,4% 4,7% 2,9%
Landsgennemsnit 85,1% 8,1% 6,8%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2019 til marts 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes