Chat with us, powered by LiveChat

Frederiksberg Apotek

Apoteker Siva Prasada Reddy Maddirala Venkata
Apotekets navn Frederiksberg Apotek
Adresse Gammel Kongevej 162
Postnummer / by 1850 Frederiksberg C
Telefon 33 21 26 39
Faxnummer 33 21 33 01
E-mail frberg@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/frederiksberg-apotek
CVR-nummer 43684825

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:30-18:00
  • Tirsdag
    09:30-18:00
  • Onsdag
    09:30-18:00
  • Torsdag
    09:30-18:00
  • Fredag
    09:30-18:00
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Frederiksberg Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:43
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
3:07

Distribution

  • Køventetid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt og ønsker også forståelse for, at god rådgivning kan tage tid. Målet er en gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter. Det er vores hensigt, at 95 % af alle kunder bliver ekspederet inden for 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Se apoteket.dk for nuværende ventetider.
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at opnå læring samt foretage mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejl er 2 fejl pr. 10.000 ordinationer (0,02 %)
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I seneste måling, er målingen langt under de 0,02%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Fejludleveringer ved dosisdispensering hører under de generelle mål for fejludleveringer på højst 0,02 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Målet er opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi tilstræber at have de varer på lager, som efterspørges. Hvis det skulle ske, at vi ikke har varen hjemme, sørger vi for at have den hjemme til først følgende hverdag. Målet er altid at have minimum 97,0 % af lægemidlerne hjemme, når den ønskes afhentet
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicegraden opfyldes, med mere end 97% af varerne på lager ved efterspørgsel af private kunder.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 95% af kunderne inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder modtager med patientkvitteringen kortfattet skriftlig generel information og opfordres til at kontakte apoteket ved tvivlsspørgsmål.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Patientkvittering sendes med til alle forsendelseskunder.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,9% 7,8% 6,2%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 73,1% 10,3% 16,6%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Apoteket Frederiksberg Centret

Apoteker Siva Prasada Reddy Maddirala Venkata
Apotekets navn Apoteket Frederiksberg Centret
Adresse Falkoner Alle 21
Postnummer / by 2000 Frederiksberg
Telefon 33 21 26 39
Faxnummer 33 21 33 01
E-mail 111afc@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/frederiksberg-apotek
CVR-nummer 43684825

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    10:00-19:00
  • Tirsdag
    10:00-19:00
  • Onsdag
    10:00-19:00
  • Torsdag
    10:00-19:00
  • Fredag
    10:00-19:00
  • Lørdag
    10:00-17:00
  • Søndag
    10:00-17:00

Ventetid på Apoteket Frederiksberg Centret

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
3:07
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
2:38

Distribution

  • Køventetid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt og ønsker også forståelse for, at god rådgivning kan tage tid. Målet er en gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter. Det er vores hensigt, at 95 % af alle kunder bliver ekspederet inden for 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Se apoteket.dk for aktuelle ventetider.
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at opnå læring samt foretage mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejl er 2 fejl pr. 10.000 ordinationer (0,02 %)
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Målet var opfyldt ved seneste måling, dvs mindre end 0,02% fejl
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Fejludleveringer ved dosisdispensering hører under de generelle mål for fejludleveringer på højst 0,02 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Ingen fejl set ved udlevering af dosis i Apoteket Frederiksberg Centret
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi tilstræber at have de varer på lager, som efterspørges. Hvis det skulle ske, at vi ikke har varen hjemme, sørger vi for at have den hjemme til dagen efter. Målet er altid at have minimum 97,0 % af lægemidlerne hjemme, når den ønskes afhentet
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicegraden lå ved seneste måling over målet på 97%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 95% af kunderne inviteres til dialog (opfyldt krav i Sektorkrav til skrankerådgivning)
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Vi har enkelte leverancer fra Apoteket Frederiksberg Centret, som alle modtager information via en patientkvittering, med opfording til at kontakte apoteket ved tvivl.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle kunder har modtaget information

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Meget god tilgængelighed.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 86,4% 7,5% 6,1%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 76,0% 10,9% 13,1%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes