København Husum Apotek

Apoteker Heidi Lindgren
Apotekets navn København Husum Apotek
Adresse Frederikssundsvej 320
Postnummer / by 2700 Brønshøj
Telefon 38 28 19 08
Faxnummer 38 28 31 06
E-mail husum@apoteket.dk
Hjemmeside dinapoteker.dk
CVR-nummer 29102252

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på København Husum Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:17 1:02 0:41 0:43 0:45 0:38
Frokost 11-13 1:43 2:01 1:17 1:34 1:50 1:08
Tidlig eftermiddag 13-15 1:38 1:37 1:22 1:36 1:39 1:07
Sen eftermiddag efter 15 1:23 1:38 1:01 1:30 1:21
Hele dagen 1:31 1:38 1:08 1:25 1:28 0:59
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 25-01-2021 til 20-02-2021

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Medicingennemgang, få styr på medicinen
  • Medicingennemgang, på plejehjem og hjemmeplejen
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Info

  • Kvalitetscertificeret

Andre ydelser

  • Influenzavaccinationer
  • Apovac
  • Antistoftest for COVID-19

Distribution

  • Køventetid
    90% kontakt indenfor 5 min og 100% indenfor 10 min
  • Køventetid, målopfyldelse
    Ventetiden måles daglig. se resultatet på apoteket.dk 89% indenfor 5 min og alle indenfor 10 min(August 2019)
  • Ekspeditionstid
    apoteket ekspederer alle kunder med det samme
  • Fejludlevering
    Der må højst ske fejl i 2 ud af 10.000 receptordinationer dvs dvs fejlprocenten må højst være 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0.01%(Maj 2019)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst ske fejl i 2 ud af 10.000 dosisordinationer dvs fejlprocenten på højst være 0,02%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0%(Maj 2019)
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98% af alle efterspurgte receptpligtige og apoteksforbeholdte lægemidler skal umiddelbart kunne leveres
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    98% for alle receptpligtige lægemidler og 100% for apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler()

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    minimum 90 % af dem der henter medicin til sig selv eller barn under 15 år skal tilbydes faglig rådgivning. alle der præsenterer et symptom eller beder om et råd, skal tilbydes faglig rådgivning om dette
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    95%( august 2019)
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Der oplyses på forsendelsesbilaget om hvor og hvordan faglig rådgivning kan opnås
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    alle kunder fik skriftelig information om hvor og hvordan faglig rådgivning kan opnås(september 2019)

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Heidi Lindgren
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    5
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er sliske ved døren og automatisk døråbning. der er plads i publikumstummet til at kørestole og handicapscootere kan komme rundt

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 82,9% 10,3% 6,8%
Landsgennemsnit 80,6% 13,1% 6,3%
Dosispakket medicin Apoteket 92,4% 3,5% 4,1%
Landsgennemsnit 82,6% 9,3% 8,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2020 til september 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Helsingør Bycenter Apotek

Apoteker Heidi Lindgren
Apotekets navn Helsingør Bycenter Apotek
Adresse Stürups Plads 1 110
Postnummer / by 3000 Helsingør
Telefon 32 22 32 44
Faxnummer 32 22 32 45
E-mail bycenteret@apoteket.dk
Hjemmeside dinapoteker.dk
CVR-nummer 29102252

Åbningstider

  • Mandag
    10:00-19:00
  • Tirsdag
    10:00-19:00
  • Onsdag
    10:00-19:00
  • Torsdag
    10:00-19:00
  • Fredag
    10:00-19:00
  • Lørdag
    10:00-16:00
  • Søndag
    10:00-16:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 0,0% 0,0% 0,0%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 0,0% 0,0% 0,0%

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Prøvestens Apotek

Apoteker Heidi Lindgren
Apotekets navn Prøvestens Apotek
Adresse Birkedalsvej 7-9
Postnummer / by 3000 Helsingør
Telefon 49 22 00 02
Faxnummer 49 22 00 82
E-mail proevestens@apoteket.dk
Hjemmeside www.dinapoteker.dk
CVR-nummer 29102252

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Prøvestens Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:00 1:57 1:30 3:39 0:53 1:20
Frokost 11-13 1:21 1:43 2:03 3:08 2:21 1:55
Tidlig eftermiddag 13-15 0:51 1:01 1:22 1:55 1:57 4:04
Sen eftermiddag efter 15 0:44 1:31 0:35 1:30 0:32
Hele dagen 1:00 1:33 1:21 2:32 1:30 2:05
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 02-03-2020 til 07-03-2020

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicingennemgang, på plejehjem og hjemmeplejen
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Eftersyn af skibsmedicinkister

Distribution

  • Køventetid
    Kunderne må igennemsnit højst vente i 5 minutter. Det er højst 2 % af kunderne som venter mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    uge 26 2020: Gennemsnit 1,0 min og 0% ventede mere end 10 minutter
  • Fejludlevering
    Højst fejl i 0,015% af ordinationerne.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,013%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 1 fejl i doseringskort pr. år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Vi har haft 2 fejl inden for det seneste år (fælles for Stengade og Prøvestenen)
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 %
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    98,0% for lægemidler målt i uge 25 2020

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    85 % af apotekets kunder der handler til sig selv eller til egne børn, skal indbydes til dialog. Information og rådgivning gives efter behov.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Okt 19: Samlet for Prøvestens og Stengades apotek 74% af kunder med recept blev inviteret til dialog. Heraf fik 56% information/rådgivning 59% af dosiskunderne blev inviteret til dialog. Heraf fik 18% information/rådgivning 70% af håndkøbskunderne er invi
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    På bilag oplyses om mulighed for at få faglig rådgiovning om udsendt medicin
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100% er informeret, der er ikke lavet undersøgelse på opkald relateret til forsendelser

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Niels Hamborg Jensen
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatiske døre

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 75,8% 17,3% 6,9%
Landsgennemsnit 80,6% 13,1% 6,3%
Dosispakket medicin Apoteket 93,6% 3,7% 2,8%
Landsgennemsnit 82,6% 9,3% 8,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2020 til september 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes