København Østerbro Apotek

Apoteker Tue Askaa
Apotekets navn København Østerbro Apotek
Adresse Østerbrogade 101
Postnummer / by 2100 København Ø
Telefon 35 42 15 60
Faxnummer 35 26 01 72
E-mail oesterbro@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.dinapoteker.dk/osterbro/om-apoteket
CVR-nummer 28906986

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-20:00
  • Tirsdag
    09:00-20:00
  • Onsdag
    09:00-20:00
  • Torsdag
    09:00-20:00
  • Fredag
    09:00-20:00
  • Lørdag
    09:30-16:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på København Østerbro Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:27 1:39 1:42 1:52 1:39 2:14
Frokost 11-13 1:54 1:38 1:57 2:14 3:11 2:52
Tidlig eftermiddag 13-15 1:22 1:42 2:02 2:05 2:43 3:05
Sen eftermiddag efter 15 2:09 1:53 2:37 2:23 2:08
Hele dagen 1:48 1:44 2:10 2:10 2:26 2:45
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 06-04-2021 til 01-05-2021

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Kvalitetssikring af medicinhåndtering på plejehjem, hjemmeplejen og botilbud
  • Medicingennemgang, få styr på medicinen
  • Medicingennemgang, på plejehjem og hjemmeplejen
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Lyntest for Covid-19
  • Influenzavaccinationer

Andre ydelser

  • Antistoftest for COVID-19
  • Apovac
  • Brystpumpeudlejning
  • Genordination
  • Kompressions- og støttestrømper
  • Leverance til medicinkister
  • Pneumokokvaccination

Distribution

  • Køventetid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt. Målet er at have en gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter. Kun 1 ud af 100 kunder venter længere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Måling i uge 9 2021: Gennemsnitligventetid 2,1 min. 0,5 % har ventet mere end 10 min. Målet er nået.
  • Ekspeditionstid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt, men ønsker også forståelse for, at god rådgivning kan tage tid.
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring samt foretage en mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejludlevering er 0,02%, svarende til højst 2 fejl pr. 10.000
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I første halvår af 2020 blev registreret 0,01 % fejludleveringer. Målet er nået.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber ikke at lave fejl ved udarbejdelsen og ajourføring af dosiskort. En fejl vil blive registreret, analyseret og vurderet på samme vis som en fejludlevering. Al arbejde med dosisdispensering foregår på Øresunds Apotek.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Ajourføring og oprettelse af dosiskort sker på Øresunds Apotek.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi tilstræber at have 98% af de varer kunderne efterspørger på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    I uge 11 2021 blev målt en leveringsgrad på 97,7 %.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Målet er at alle kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket, og alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk behovsafdækning. Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav for rådgivning. Kunder, der får dosisdispe
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Måling lavet i uge 43/44 2020. Samlet er 92,1 % af kunder inviteret til dialog. 90,2 % der købte håndkøb, 93,4 % der købte recept og 71,4 % ved udlevering af dosispakket medicin blev inviteret til dialog.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Al forsendelse sendes via. Øresunds Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Tue Askaa
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    13
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    0

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er adgang for kørestolsbrugere.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Doseringsetiketter skrives med tydelig skrift, blinde hjælpes mht. nummersystemet og døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 71,1% 23,1% 5,8%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes