Chat with us, powered by LiveChat

Nykøbing Mors Sct. Clemens Apotek

Apoteker Jette Havbo
Apotekets navn Nykøbing Mors Sct. Clemens Apotek
Adresse Algade 3
Postnummer / by 7900 Nykøbing M
Telefon 97 72 09 66
Faxnummer
E-mail 314aa@apoteket.dk
Hjemmeside https://sct-clemens.apotekeren.dk
CVR-nummer 30749227

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    10:00-13:00
  • Tirsdag
    08:00-19:00
  • Onsdag
    08:00-19:00
  • Torsdag
    08:00-19:00
  • Fredag
    08:00-19:00
  • Lørdag
    16:00-18:00
    08:00-13:00
  • Søndag
    10:00-13:00
Vagtåbent: Apoteket har vagtåbent fra 8-9 og fra 17.00-19 på hverdage. Lørdag er der vagtåbent fra 8-9 og 16-18. Søndag er der vagtåbent fra 10-13.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på Nykøbing Mors Sct. Clemens Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:41
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:55

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetid på højst 2,5 minutter. Højst 1 % af apotekets kunder må vente i mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetid på 1,53 minutter, 0,7 % af apotekets kunder har ventet mere end 10 minutter, februar 2025
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Højst 0,01%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,01 %, december 2024
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Apoteket accepterer højst 0,02 % fejludleveringer, hvilket svarer til højst 2 fejl pr. 10.000 udleverede 14-dagsruller.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,006 % fejl det sidste halve år -december 24
  • Servicegrad (leveringsevne)
    97 %, dvs at i 97 ud af 100 tilfælde har apoteket det efterspurgte receptpligtige lægemiddel på lager. Fortæl os hvis du ønsker, vi skal have et helt bestemt lægemiddel på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    97,8 %, marts 2025

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    80 % - samt 95 % for dosiskunder med ændringer
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    95 % - målt juni 2024
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Der informeres altid om substitution, og på patientkvitteringen opfordres der altid til, at kunden kan henvende sig ved tvivl.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    19
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Niveaufri adgang og automatisk døråbning
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,2% 10,3% 5,5%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 58,7% 9,3% 32,0%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Øster Jølby Apotek

Apoteker Jette Havbo
Apotekets navn Øster Jølby Apotek
Adresse Doktor Lunds Vej 4
Postnummer / by 7950 Erslev
Telefon 97 72 09 66
Faxnummer
E-mail clemens@apoteket.dk
Hjemmeside https://sct-clemens.apotekeren.dk
CVR-nummer 30749227

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    Lukket
  • Tirsdag
    08:00-17:00
  • Onsdag
    08:00-17:00
  • Torsdag
    08:00-17:00
  • Fredag
    08:00-17:00
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Øster Jølby Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:49
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:14

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetid på højst 2,5 minutter. Højst 1 % af apotekets kunder må vente i mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetid på 2,09 minutter og 1,2 % af apotekets kunder har ventet mere end 10 minutter, februar 2025
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,012 % , december 2024
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Apoteket accepterer højst 0,02 % fejludleveringer, hvilket svarer til højst 2 fejl pr. 10.000 udleverede 14-dagsruller
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,007 % fejl det sidste halve år - december 2024
  • Servicegrad (leveringsevne)
    97 %, dvs at i 97 ud af 100 tilfælde har apoteket det efterspurgte receptpligtige lægemiddel på lager. Fortæl os hvis du ønsker, vi skal have et helt bestemt lægemiddel på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    97,1 % - marts 2025

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    80 % - samt 95 % for dosiskunder med ændringer
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    87 % , juni 2024
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Der informeres altid om substitution og på patientkvitteringen opfordres der altid til at kunden kan henvende sig ved tvivl.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100 %

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    19
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Niveaufri adgang og automatisk døråbning
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 86,6% 9,7% 3,7%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 58,4% 9,0% 32,6%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Roslev Apotek

Apoteker Jette Havbo
Apotekets navn Roslev Apotek
Adresse Helsevænget 2
Postnummer / by 7870 Roslev
Telefon 97 57 10 18
Faxnummer
E-mail 314aa@apoteket.dk
Hjemmeside https://sct-clemens.apotekeren.dk/
CVR-nummer 30749227

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    Lukket
  • Tirsdag
    08:00-16:00
  • Onsdag
    08:00-16:00
  • Torsdag
    08:00-16:00
  • Fredag
    08:00-16:00
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Roslev Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:57
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:23

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetid på højst 2,5 minutter. Højst 1 % af apotekets kunder må vente i mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetid på 1,9 minutter og 0,7 % af apotekets kunder har ventet mere end 10 minutter, februar 2025
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,006 %, december 2024
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Apoteket accepterer højst 0,02 % fejludleveringer, hvilket svarer til højst 2 fejl pr. 10.000 udleverede 14-dagsruller.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,007 % - december 2024
  • Servicegrad (leveringsevne)
    97 %, dvs. at i 97 ud af 100 tilfælde har apoteket det efterspurgte receptpligtige lægemiddel på lager. Fortæl os hvis du ønsker, vi skal have et helt bestemt lægemiddel på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    97,0 % - Marts 2025

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    80 % - samt 95 % for dosiskunder med ændringer
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    72 % , juni 2024
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Der informeres altid om substitution, og på patientkvitteringen opfordres der altid til, at kunden kan henvende sig ved tvivl.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100 %

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    19
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Niveaufri adgang og automatisk døråbning
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,6% 9,2% 5,2%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 57,3% 11,1% 31,6%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes