Taastrup Apotek

Apoteker Peter John Kielgast
Apotekets navn Taastrup Apotek
Adresse Taastrup Hovedgade 60
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 99 00 98
Faxnummer 43 99 00 97
E-mail taastrup@apoteket.dk
Hjemmeside www.taastrup.netapotek.dk
CVR-nummer 17843745

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Taastrup Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:54 2:46 2:17 2:13 2:48 2:24
Frokost 11-13 4:10 3:32 3:35 2:34 4:20 2:49
Tidlig eftermiddag 13-15 4:06 4:07 3:27 2:55 2:51 3:16
Sen eftermiddag efter 15 2:52 1:58 2:35 2:20 1:31
Hele dagen 3:20 3:08 3:01 2:31 3:01 2:41
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 21-10-2019 til 16-11-2019

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom

Andre ydelser

  • Influenzavaccinationer

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetid 25, 2019, 2,1 min. og 1 % af kunderne venter i mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,005 % 2018
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,005 % i forhold til antal ordinationer i 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Okt. 2019: 98,1 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Okt. 2019: 97,9 % for receptkunder, 85,7 % for dosiskunder og 99,1 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Peter Kielgast
  • Apotekets farmaceuter
    3 Farmaceuter
  • Apotekets farmakonomer
    10 Farmakonomer
  • Apotekets farmakonomelever
    3 Farmakonomelever
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2 servicemedarbejdere

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang såvel fra hovedindgang som bagindgang. Apoteket har handicapparkering ved bagindgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 75,0% 16,2% 8,8%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 93,3% 3,8% 2,9%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Dagli Brugsen Sengeløse Medicinudleveringssted

Apoteker Peter John Kielgast
Apotekets navn Dagli Brugsen Sengeløse Medicinudleveringssted
Adresse Landsbygaden 23
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 99 50 05
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside
CVR-nummer 17843745

Åbningstider

  • Mandag
    07:00-21:00
  • Tirsdag
    07:00-21:00
  • Onsdag
    07:00-21:00
  • Torsdag
    07:00-21:00
  • Fredag
    07:00-21:00
  • Lørdag
    07:00-21:00
  • Søndag
    07:00-21:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Hedehusene Apotek

Apoteker Peter John Kielgast
Apotekets navn Hedehusene Apotek
Adresse Hovedgaden 421
Postnummer / by 2640 Hedehusene
Telefon 46 56 22 55
Faxnummer 46 56 22 45
E-mail hedehusene@apoteket.dk
Hjemmeside www.taastrup.netapotek.dk
CVR-nummer 17843745

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Hedehusene Apotek

uge 25, 2019: Gennemsnitsventetid 1,6 min. og ingen af kunderne venter i mere end 10 min.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Influenzavaccinationer

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    uge 25, 2019: Gennemsnitsventetid 1,6 min. og ingen af kunderne venter i mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte receptekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,005 % i 2018
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,005 % i 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    96 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Okt. 2019: 98,2 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Okt. 2019: 100 % for receptkunder, 100% for dosiskunder og 98,7 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Peter J. Kielgast
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har rampe for kørestolsadgang og gangbesværede.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 73,1% 18,1% 8,8%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 92,1% 3,8% 4,2%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Høje Taastrup Apotek

Apoteker Peter John Kielgast
Apotekets navn Høje Taastrup Apotek
Adresse Høje Taastrup Boulevard 44
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 52 17 77
Faxnummer 43 55 07 07
E-mail hoejetaastrup@apoteket.dk
Hjemmeside www.taastrup.netapotek.dk
CVR-nummer 17843745

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Høje Taastrup Apotek

uge 25, 2019: Gennemsnitlig ventetid er 0,5 min. og ingen kunder venter mere end 10 min.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    uge 25, 2019: Gennemsnitlig ventetid er 0,5 min. og ingen kunder venter mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0 % 2018
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,005 % i 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    96 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Okt. 2019: 95 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Okt. 2019: 92 % for receptkunder, 100% for dosiskunder og 91 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Peter John Kielgast
  • Apotekets farmaceuter
    1 ved behov
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 76,1% 16,7% 7,2%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 88,3% 4,1% 7,6%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Taastrup Apotek - City 2

Apoteker Peter John Kielgast
Apotekets navn Taastrup Apotek - City 2
Adresse City 2, 141 plan 1
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 52 52 04
Faxnummer 43 52 59 04
E-mail City2@apoteket.dk
Hjemmeside www.taastrup.netapotek.dk
CVR-nummer 17843745

Åbningstider

  • Mandag
    10:00-18:00
  • Tirsdag
    10:00-18:00
  • Onsdag
    10:00-18:00
  • Torsdag
    10:00-18:00
  • Fredag
    10:00-18:00
  • Lørdag
    10:00-16:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Taastrup Apotek - City 2

uge 25, 2019: Gennemsnitlig ventetid 0,8 min. Ingen af kunderne venter over 10 min.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    uge 25, 2019: Gennemsnitlig ventetid 0,8 min. Ingen af kunderne venter over 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,02 % i 2018
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,005 % i 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    96 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Okt. 2019: 93 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Okt. 2019: 100 % for receptkunder, 100% for dosiskunder og 96 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Peter J. Kielgast
  • Apotekets farmaceuter
    1 ved behov
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 75,9% 15,5% 8,5%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 90,5% 5,3% 4,2%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes