Chat with us, powered by LiveChat

Taastrup Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Taastrup Apotek
Adresse Taastrup Hovedgade 60
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 99 00 98
Faxnummer 43 99 00 97
E-mail taastrup@apoteket.dk
Hjemmeside https://taastrupapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Taastrup Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:24
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
2:20

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    Der henvises til Apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,002 % 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i forhold til antal ordinationer i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 2022: 99,7 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3, 2022: 97 % for receptkunder, 67 % for dosiskunder og 94 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    4
  • Apotekets farmakonomer
    8
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang såvel fra hovedindgang som bagindgang. Apoteket har handicapparkering ved bagindgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 81,9% 10,9% 7,2%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 71,3% 12,1% 16,5%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Apoteket Taastrup Torv

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Apoteket Taastrup Torv
Adresse Taastrup Torv 8
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 55 07 01
Faxnummer 43 55 07 01
E-mail taastrup@apoteket.dk
Hjemmeside http://www.apotekettaastruptorv.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:30-18:00
  • Tirsdag
    09:30-18:00
  • Onsdag
    09:30-18:00
  • Torsdag
    09:30-18:00
  • Fredag
    09:30-18:00
  • Lørdag
    14:00-18:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Apoteket Taastrup Torv

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:24
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
2:16

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,2% 9,2% 6,5%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 81,2% 9,4% 9,4%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Dagli Brugsen Sengeløse Medicinudleveringssted

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Dagli Brugsen Sengeløse Medicinudleveringssted
Adresse Landsbygaden 23
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 99 50 05
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    07:00-21:00
  • Tirsdag
    07:00-21:00
  • Onsdag
    07:00-21:00
  • Torsdag
    07:00-21:00
  • Fredag
    07:00-21:00
  • Lørdag
    07:00-21:00
  • Søndag
    07:00-21:00

Hedehusene Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Hedehusene Apotek
Adresse Hovedgaden 423
Postnummer / by 2640 Hedehusene
Telefon 46 56 22 55
Faxnummer 46 56 22 45
E-mail hedehusene@apoteket.dk
Hjemmeside https://hedehuseneapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Hedehusene Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:42
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
2:40

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Se Apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Direkte receptekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,002 % i 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 2022: 99 % af receptekspederede pakninger, der efterspørges er på lager. 100 % af de efterspurgte håndkøbslægemidler er på lager.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 2, 2022: 100 % for receptkunder, 100% for dosiskunder og 100 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang og handikapparkering bag apoteket..
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,4% 10,2% 6,5%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 72,3% 11,1% 16,6%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Høje Taastrup Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Høje Taastrup Apotek
Adresse Høje Taastrup Boulevard 44
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 52 17 77
Faxnummer 43 55 07 07
E-mail hoejetaastrup@apoteket.dk
Hjemmeside https://htapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Høje Taastrup Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:10
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:18

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 43, 2021: Gennemsnitlig ventetid er 2,9 min. og 11 % af kunderne venter mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,003 % 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    96 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 22: 96 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3 , 2022 100 % for receptkunder, 100 % for dosiskunder og 98 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,0% 9,2% 5,8%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 69,5% 12,7% 17,8%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Ishøj Lille Torv Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Ishøj Lille Torv Apotek
Adresse Ishøj Lille Torv 1, 1.
Postnummer / by 2635 Ishøj
Telefon 43 55 07 18
Faxnummer 43 55 07 19
E-mail 252ilt@apoteket.dk
Hjemmeside http://www.ishojlilletorvapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-18:00
  • Tirsdag
    09:00-18:00
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    09:00-18:00
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-15:00
  • Søndag
    10:00-14:00

Ventetid på Ishøj Lille Torv Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:30
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:24

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    Der henvises til Apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,003 % 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    April 2022: 99,1 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3, 2022: 96 % for receptkunder, 100 % for dosiskunder og 85 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    1
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,9% 9,7% 6,4%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 68,4% 23,7% 7,9%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Nytorv Apotek Strøget

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Nytorv Apotek Strøget
Adresse Frederiksberggade 1A st.
Postnummer / by 1459 København K
Telefon 43 55 07 14
Faxnummer 43 55 07 15
E-mail nytorv@apoteket.dk
Hjemmeside https://nytorvapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-18:00
  • Tirsdag
    09:00-18:00
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    09:00-18:00
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-18:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Nytorv Apotek Strøget

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:07
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
0:45

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventid maksimalt 5 min. og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Der henvises til Apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    2021: 0 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    2021: 0 %
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 2022: 98,2 % af de receptekspederede pakninger til enkeltpersoner var på lager, da det blev efterspurgt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3, 2022: 93 % for receptkunder, 100% for dosiskunder og 80 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendelseskunder modtager et forsendelsesbilag

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    2
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er adgang for handicappede.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,0% 10,8% 6,2%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Trianglen Central Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Trianglen Central Apotek
Adresse Trianglen 2, st.
Postnummer / by 2100 København Ø
Telefon 43 55 07 02
Faxnummer 43 55 07 03
E-mail tca@apoteket.dk
Hjemmeside https://trianglencentralapotek.dk/
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-18:00
  • Tirsdag
    09:00-18:00
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    09:00-18:00
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-15:00
  • Søndag
    10:00-16:00

Ventetid på Trianglen Central Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:14
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:25

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Der henvises til Apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0 % 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 2022: 99,5 % af de receptekspederede pakninger til enkeltpersoner var på lager, da det blev efterspurgt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3, 2022: 85 % for receptkunder, 100 % for dosiskunder og 72 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,1% 10,4% 6,5%
Landsgennemsnit 82,5% 11,6% 6,0%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 81,3% 10,2% 8,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2023 til december 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes