Chat with us, powered by LiveChat

Tårnby Apotek

Apoteker Peer Nørkjær
Apotekets navn Tårnby Apotek
Adresse Kamillevej 4
Postnummer / by 2770 Kastrup
Telefon 32 50 06 17
Faxnummer 32 52 30 21
E-mail taarnby@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.taarnby-apotek.dk
CVR-nummer 29967288

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Tårnby Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:16
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
2:43

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid skal være under 5 min. og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Fra 1/9 2021 – 31/3 2022 var gennemsnits ventetiden på Tårnby Apotek 1 min 57 sek. 0,3 % af apotekets kunder har ventet mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Der må højst registreres 0,02 % fejludleveringer årligt.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I perioden 1/9 2021 – 31/3 2022 er der registreret 0,006 % fejl i receptekspeditioner i forhold til antal ordinationer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må IKKE registreres fejl i de dosiskort apoteket udarbejder.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Der er registreret 0 fejl i perioden 1/9 2021 - 31/3 2022
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af alle receptordinerede lægemidler og apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal være på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Leveringsgraden blev målt til 98,4 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Der ydes individuelt tilpasset rådgivning til den enkelte kunde og situationen. Apoteket følger Apotekerforeningens krav til skrankerådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Servicemål opfyldt.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Kunder der får sendt medicin oplyses om hvor og hvordan yderligere rådgivning omkring medicinen kan opnås.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Kontaktoplysninger til apoteket står på patientkvitteringen, som medsendes.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    15
  • Apotekets farmakonomelever
    6
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    5

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Kørestole kan komme direkte ind på apoteket.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Drive-inn åbent kl. 9.00-17.00.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,2% 8,2% 6,6%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 81,8% 8,0% 10,1%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Gyldenrisparkens Apotek

Apoteker Peer Nørkjær
Apotekets navn Gyldenrisparkens Apotek
Adresse Amagerbrogade 264
Postnummer / by 2300 København S
Telefon 32 50 06 17
Faxnummer 32 62 00 89
E-mail gyldenrisparken@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.taarnby-apotek.dk
CVR-nummer 29967288

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-18:00
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Gyldenrisparkens Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:17
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:09

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid skal være under 5 min. og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetiden i perioden 1/9 21– 31/3 2022 var 1 min. 59 sek. 1,2 % af kunderne ventede mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Der må højst registreres 0,02 % fejludleveringer årligt.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I perioden 1/9-21 – 31/3-22 er der registreret 0% fejl i receptekspeditioner i forhold til antal ekspeditioner.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må ikke registreres fejl i de dosiskort apoteket udarbejder.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Al dosisdispensering foregår på Tårnby Apotek
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af alle receptordinerede lægemidler og apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal være på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Leveringsgraden blev målt til 96,3 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Der ydes individuelt tilpasset rådgivning til den enkelte kunde og situationen. Apoteket følger Apotekerforeningens krav til skrankerådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Servicemål opfyldt.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Al forsendelse laves på Tårnby Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    6
  • Apotekets farmakonomelever
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Kørestole kan komme direkte ind på apoteket, døren åbner automatisk.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 80,2% 12,6% 7,3%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 86,8% 6,1% 7,1%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Kongelundens Apotek

Apoteker Peer Nørkjær
Apotekets navn Kongelundens Apotek
Adresse Kongelundsvej 364
Postnummer / by 2770 Kastrup
Telefon 32 50 06 17
Faxnummer 32 94 28 53
E-mail 323ka@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.taarnby-apotek.dk
CVR-nummer 29967288

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-18:00
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-17:30
  • Lørdag
    09:30-13:30
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Kongelundens Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:28
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:54

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid skal være under 5 min. og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetiden i perioden 1/9-21– 31/3-22 var 1 min. 58 sek. 0,8 % af kunderne ventede mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Der må højst registreres 0,02 % fejludleveringer årligt.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I perioden 1/9-21 – 31/3-22 er der registreret 2 fejl i receptekspeditioner. Dette svarer til 0,003 %.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må ikke registreres fejl i de dosiskort apoteket udarbejder.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Al dosisdispensering foregår på Tårnby Apotek
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 % af alle receptordinerede lægemidler og apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal være på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Leveringsgraden blev målt til 97,3 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Der ydes individuelt tilpasset rådgivning til den enkelte kunde og situationen. Apoteket følger Apotekerforeningens krav til skrankerådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Servicemål opfyldt.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Al forsendelse laves på Tårnby Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    5
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Kørestole kan komme direkte ind på apoteket, døren åbner automatisk.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,8% 9,7% 5,4%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 81,1% 7,4% 11,5%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes