Vejle Løve Apotek

Apoteker Claus Holm Slot
Apotekets navn Vejle Løve Apotek
Adresse Søndergade 29
Postnummer / by 7100 Vejle
Telefon 75 82 83 22
Faxnummer 75 82 81 21
E-mail vejleloeve@apoteket.dk
Hjemmeside www.vejleloeveapotek.dk
CVR-nummer 34424225

Åbningstider

  • Mandag
    08:00-21:00
  • Tirsdag
    08:00-21:00
  • Onsdag
    08:00-21:00
  • Torsdag
    08:00-21:00
  • Fredag
    08:00-21:00
  • Lørdag
    08:00-14:00
    18:00-21:00
  • Søndag
    10:00-15:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Vagtåbningstider:
Mandag - torsdag: 8.00-9.00 og 17.30-21.00
Fredag: 8.00-9.00 og 18.00-21.00
Lørdag: 8.00-9.00 og 18.00-21.00
Søn- og helligdage: 10.00-15.00

Vagtgebyr
Der betales et vagtgebyr på 20,65 kr. pr. ekspedition fra kl. 20.00 på hverdage.

På lørdage dog fra kl. 18:00 samt hele døgnet på søn- og helligdage.

Gebyret opkræves ikke ved et ekspedition af nyudstedte recepter.

Ventetid på Vejle Løve Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:35 1:28 1:08 1:45 1:08 1:09
Frokost 11-13 1:58 1:46 1:34 1:47 1:45 1:25
Tidlig eftermiddag 13-15 1:44 1:39 1:12 1:15 1:37 0:59
Sen eftermiddag efter 15 1:30 1:17 1:12 1:22 1:17
Hele dagen 1:42 1:33 1:17 1:31 1:29 1:15
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 13-07-2020 til 08-08-2020

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Apovac
  • Brystpumpeudlejning
  • Genordination
  • Hudtypetest
  • Influenzavaccinationer

Distribution

  • Køventetid
    95% bliver ekspederet indenfor 10 minutter og gennemsnitsventetiden skal være under 5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 10 2020: 100,0% blev ekspederet indenfor 10 minutter og gennemsnitsventetiden 1,5 minutter
  • Fejludlevering
    Der må højst være 1 fejl pr. 10.000 ordinationer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Pr 31/12-2019: De sidste 6 måneder: Under 1 pr 10.000 ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber at der ikke sker fejl i forbindelse med udlevering af dosispakket medicin. Fejludleveringer bliver registreret, analyseret og vurderet og der foretages mulig kvalitetsforbedring.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Pr 31/12-2019: De sidste 6 måneder: 0 fejl.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Apoteket skal have mindst 98% lægemidler på lager ved afhentning eller forsendelse.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Uge 19 2019: 99,15%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80% af apotekets kunder inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 2 2020: 95% af apotekets receptkunder og 91% af apotekets håndkøbskunder blev inviteret til dialog.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder opfordres til at kontakte apoteket ved spørgsmål.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendelseskunder får vedlagt en skriftlig information der opfordrer dem til at kontakte apoteket, ved behov for information.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Claus Slot
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    10
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,6% 10,9% 4,5%
Landsgennemsnit 80,7% 12,9% 6,4%
Dosispakket medicin Apoteket 96,5% 3,2% 0,3%
Landsgennemsnit 85,3% 7,5% 7,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2020 til juni 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes