Chat with us, powered by LiveChat

Vejle St. Thomas Apotek

Apoteker Thomas Croft Buck
Apotekets navn Vejle St. Thomas Apotek
Adresse Nørretorv 1 B
Postnummer / by 7100 Vejle
Telefon 75 82 02 44
Faxnummer 75 72 02 84
E-mail stthomas@apoteket.dk
Hjemmeside https://vejlestthomas.apotekeren.dk
CVR-nummer 37454044

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-15:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Vejle St. Thomas Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:12
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:49

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid skal være under 5 min. Højst 5% af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige ventetid er 1,4 min. 0,1% har ventet i mere end 10 min. Målt i 4. kvartal 2024.
  • Ekspeditionstid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Måles ikke.
  • Fejludlevering
    Højst 0,02% svarende til 2 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Der er registeret mindre end 2 fejl pr. 10.000 udleveringer i 2024
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,02% svarende til 2 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Der er registeret mindre end 2 fejl pr. 10.000 udleveringer i 2024
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens efterspørgsel efter lægemidler skal i mindst 98% af tilfældene kunne opfyldes umiddelbart.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målt i uge 4 2025 98,3%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90% af kunderne skal inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    98% (målt januar 2025)
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    På bagsiden af patientbilaget: Der informeres om, at oplysninger om lægemidlerne kan fås ved henvendelse til apoteket. Alle forsendelseskunder informeres om substitution.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle kunder får forsendelsesbilaget med information omkring kontakt til apoteket ved spørgsmål samt information omkring substitution.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    5
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk dør (med sten rampe)
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 81,2% 12,5% 6,3%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 77,5% 12,3% 10,2%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Bramdrupdam Apotek

Apoteker Thomas Croft Buck
Apotekets navn Bramdrupdam Apotek
Adresse Centervej 5
Postnummer / by 6000 Kolding
Telefon 88 63 82 44
Faxnummer 75 72 02 84
E-mail bramdrupdam@apotekeren.dk
Hjemmeside https://www.facebook.com/pages/category/pharmacy---drugstore/bramdrupdam-apotek-106707797638391/
CVR-nummer 37454044

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Bramdrupdam Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:55
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:11

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlige ventetid er under 5 min. Højst 5 procent må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige ventetid er 1,5 min. 1,1% af kunderne har ventet mere end 10 min. Målt i 4. kvartal 2024.
  • Ekspeditionstid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Højst 0,02% svarende til 2 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Der er registeret mindre end 2 fejl pr. 10.000 udleveringer i 2024
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,02% svarende til 2 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Der er registeret mindre end 2 fejl pr. 10.000 udleveringer i 2024
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens efterspørgsel efter lægemidler skal i mindst 98% af tilfældene kunne opfyldes umiddelbart.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målt i uge 4 2025: 96,8%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90% af apotekets kunder inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    100% er inviteret til dialog. Målt i uge 20, 2024
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    På bagsiden af patientbilaget: Der informeres om, at oplysninger om lægemidlerne kan fås ved henvendelse til apoteket. Alle forsendelseskunder informeres om substitution.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle kunder får forsendelsesbilaget med information omkring kontakt til apoteket ved spørgsmål samt information omkring substitution.

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    God. Ligger i niveau med fortorvet/parkeringsplads indenfor 50 m
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 79,8% 13,8% 6,3%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 79,5% 10,1% 10,4%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes