Aars Apotek

Apoteker Lonnie Skovfoged
Apotekets navn Aars Apotek
Adresse Søndergade 34
Postnummer / by 9600 Aars
Telefon 98 62 16 11
Faxnummer 98 62 52 68
E-mail aars@apoteket.dk
Hjemmeside aarsapotek.dk
CVR-nummer 37649406

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Aars Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 3:22 3:32 3:06 3:55 3:07 3:45
Frokost 11-13 1:57 4:24 4:10 4:12 3:50 4:14
Tidlig eftermiddag 13-15 2:05 3:53 3:02 3:17 2:39
Sen eftermiddag efter 15 3:17 3:35 4:33 3:07 3:15
Hele dagen 2:46 3:50 3:47 3:35 3:13 3:59
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 15-04-2019 til 11-05-2019

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Kvalitetssikring af medicinhåndtering på plejehjem, hjemmeplejen og botilbud
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Andre ydelser

  • Eftersyn af vagtlægetasker

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid mindre end 5 min. og 98% af kunderne er kaldt frem inden 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering
    Højst 2 fejl pr. 10.000 ekspeditioner svarende til højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 3 fejl pr. år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Min. 98% af kunderne kan få deres medicin ved første henvendelse til apoteket.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det er apotekets mål, at 80% af kunderne indbydes til dialog vedr. medicinens virkning og anvendelse. Dette servicemål gælder både receptkunder, dosiskunder og håndkøbskunder, som kommer på apoteket eller henvender sig telefonisk til apoteket.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder henvises ved info på bilaget til at henvende sig til apoteket, hvis de har spørgsmål til deres lægemidler
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Lonnie Skovfoged
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    15
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 54,9% 38,2% 6,9%
Landsgennemsnit 76,5% 15,1% 8,4%
Dosispakket medicin Apoteket 84,9% 9,3% 5,8%
Landsgennemsnit 78,1% 10,3% 11,6%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2018 til december 2018

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Farsø Apotek

Apoteker Lonnie Skovfoged
Apotekets navn Farsø Apotek
Adresse Torvet 8
Postnummer / by 9640 Farsø
Telefon 98 63 17 77
Faxnummer 98 63 22 72
E-mail farso@apoteket.dk
Hjemmeside aarsapotek.dk
CVR-nummer 37649406

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Farsø Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 2:30 2:30 2:30 2:30 2:30 2:36
Frokost 11-13 2:45 2:41 2:30 2:30 2:44 2:35
Tidlig eftermiddag 13-15 2:30 2:36 2:30 2:30 2:30
Sen eftermiddag efter 15 2:43 2:30 2:41 2:34 2:41
Hele dagen 2:38 2:34 2:34 2:31 2:37 2:35
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 14-01-2019 til 19-01-2019

Lægemidler

  • Kvalitetssikring af medicinhåndtering på plejehjem, hjemmeplejen og botilbud
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Andre ydelser

  • Eftersyn af vagtlægetasker

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid mindre end 5 min. og 98% af kunderne er kaldt frem inden 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering
    Højst 2 fejl pr. 10.000 ekspeditioner svarende til højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 3 fejl pr. år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Min. 98% af kunderne kan få deres medicin ved første henvendelse til apoteket.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det er apotekets mål, at 80% af kunderne indbydes til dialog vedr. medicinens virkning og anvendelse. Dette servicemål gælder både receptkunder, dosiskunder og håndkøbskunder, som kommer på apoteket eller henvender sig telefonisk til apoteket.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder henvises ved info på bilaget til at henvende sig til apoteket, hvis de har spørgsmål til deres lægemidler.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Lonnie Skovfoged
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    15
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 54,5% 37,6% 8,0%
Landsgennemsnit 76,5% 15,1% 8,4%
Dosispakket medicin Apoteket 86,7% 8,2% 5,1%
Landsgennemsnit 78,1% 10,3% 11,6%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2018 til december 2018

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Haverslev Håndkøbsudsalg

Apoteker Lonnie Skovfoged
Apotekets navn Haverslev Håndkøbsudsalg
Adresse Strandvej 2, Haverslev
Postnummer / by 9610 Nørager
Telefon 98 65 40 13
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside dinApoteker.dk
CVR-nummer 37649406

Åbningstider

  • Mandag
    07:30-19:00
  • Tirsdag
    07:30-19:00
  • Onsdag
    07:30-19:00
  • Torsdag
    07:30-19:00
  • Fredag
    07:30-19:00
  • Lørdag
    07:30-19:00
  • Søndag
    07:30-19:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ravnkilde Håndkøbsudsalg

Apoteker Lonnie Skovfoged
Apotekets navn Ravnkilde Håndkøbsudsalg
Adresse Bygade 8, Ravnkilde
Postnummer / by 9610 Nørager
Telefon 98 56 90 68
Faxnummer
E-mail
Hjemmeside dinApoteker.dk
CVR-nummer 37649406

Åbningstider

  • Mandag
    07:00-20:00
  • Tirsdag
    07:00-20:00
  • Onsdag
    07:00-20:00
  • Torsdag
    07:00-20:00
  • Fredag
    07:00-20:00
  • Lørdag
    07:00-20:00
  • Søndag
    07:00-20:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Aalestrup Apotek

Apoteker Lonnie Skovfoged
Apotekets navn Aalestrup Apotek
Adresse Jernbanegade 6
Postnummer / by 9620 Aalestrup
Telefon 98 64 14 22
Faxnummer 98 64 25 29
E-mail aalestrup@apoteket.dk
Hjemmeside aarsapotek.dk
CVR-nummer 37649406

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:00
  • Tirsdag
    09:00-17:00
  • Onsdag
    09:00-17:00
  • Torsdag
    09:00-17:00
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Aalestrup Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:30 1:08 1:28 1:54 2:33 3:17
Frokost 11-13 1:39 1:49 1:57 2:26 3:03 2:22
Tidlig eftermiddag 13-15 1:56 2:10 1:51 2:20 2:08
Sen eftermiddag efter 15 1:42 2:54 1:52 1:36 2:37
Hele dagen 1:43 2:07 1:48 2:02 2:34 2:58
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 15-04-2019 til 11-05-2019

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Kvalitetssikring af medicinhåndtering på plejehjem, hjemmeplejen og botilbud
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Andre ydelser

  • Eftersyn af vagtlægetasker

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid mindre end 5 min. og 98% af kunderne er kaldt frem inden 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering
    Højst 2 fejl pr. 10.000 ekspeditioner svarende til højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 3 fejl pr år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Min. 98% af kunderne kan få deres medicin ved første henvendelse til apoteket.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Ikke opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det er apotekets mål, at 80% af kunderne indbydes til dialog vedr. medicinens virkning og anvendelse. Dette servicemål gælder både receptkunder, dosiskunder og håndkøbskunder, som kommer på apoteket eller henvender sig telefonisk til apoteket.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder henvises ved info på bilaget til at henvende sig til apoteket, hvis de har spørgsmål til deres lægemidler.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Lonnie Skovfoged
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    15
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    8

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 54,0% 37,5% 8,5%
Landsgennemsnit 76,5% 15,1% 8,4%
Dosispakket medicin Apoteket 85,4% 8,4% 6,1%
Landsgennemsnit 78,1% 10,3% 11,6%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2018 til december 2018

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes