Brovst Apotek

Apoteker Christina Weidemann Pedersen
Apotekets navn Brovst Apotek
Adresse Østergade 16
Postnummer / by 9460 Brovst
Telefon 98 23 13 11
Faxnummer 98 23 26 85
E-mail brovst@apoteket.dk
Hjemmeside www.aabybroapotek.dk
CVR-nummer 31304342

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.

Ventetid på Brovst Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 3:05 2:48 2:19 1:55 3:09 2:28
Frokost 11-13 2:41 3:22 3:24 2:13 2:32 4:19
Tidlig eftermiddag 13-15 2:57 2:33 1:59 2:57 2:25
Sen eftermiddag efter 15 3:28 1:42 1:54 2:40 1:58
Hele dagen 3:05 2:33 2:21 2:29 2:30 3:27
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 04-11-2019 til 30-11-2019

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Blodtryksmåling og rådgivning

Andre ydelser

  • Influenzavaccinationer

Distribution

  • Køventetid
    Ventetiden skal i gennemsnit være under 5 minutter, og højst 5% af kunderne må vente mere end 10 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige vente tid var 3,5 minutter i uge 41, 2017 og 6,7% af kunderne ventede i mere end 10 minutter
  • Ekspeditionstid
    Alle apoteker har direkte ekspedition og dermed forholdsvi kort ventetid
  • Fejludlevering
    Der må højst forekomme 0,02% fejludleveringer i forhold til det årlige antal ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Vi har lavet 0,010% fejl i 2018
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 1 fejludlevering pr. år fordelt på alle 4 afdelinger.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Vi har ingen fejludleveringer på dosis i 201
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Højst 2 % af kunderne må opleve at gå forgæves efter et lægemiddel
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    97,93% af kunderne kunne afhente deres medicin med det samme (målt i uge 48 2017)

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 95% af kunderne skal tilbydes rådgiving, der afhenter receptmedicin til eget brug, eget barn, herunder dosipakket medicin, samt håndkøbsmedicin og andre vare skal tilbydes rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    96,48% af kunderne blev tilbudt rådgivning (målt i uge 46 2016)
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunderne modtage et informationsblad (bagsiden af forsendelsesbilaget) som bla anbefaler at man læse indlægssedlerne på medicinen og at man kan henvende til apoteket for yderligere information
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100% af forsendelseskunder tilbydes rådgiving (målt i uge 44 2016)

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Christina Weidemann Pedersen
  • Apotekets farmaceuter
    Dorota Klimek; Hanna Vanisheuskaya; Abidirisak Iiman; Christina Weidemann Pedersen
  • Apotekets farmakonomer
    Pia Houmann; Natasja Skovsgaard; Sisse Træholdt Jørgensen; Hanne Christensen
  • Apotekets farmakonomelever
    Tenna Hjorth Larsen; Sofie Nielsen; Helene Nør Andersen
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    Helle Steffensen

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    God tilgængelighed

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,9% 9,4% 4,7%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 81,7% 13,9% 4,4%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes