Løve Apotek Østerbro

Apoteker Ole Lystrup Iversen
Apotekets navn Løve Apotek Østerbro
Adresse Vendsysselvej 5 B
Postnummer / by 4800 Nykøbing F
Telefon 54 13 00 60
Faxnummer 54 86 07 35
E-mail 018oe@apoteket.dk
Hjemmeside https://loeveapotekoesterbro.a-apoteket.dk
CVR-nummer 34782091

Åbningstider

  • Mandag
    08:00-17:00
  • Tirsdag
    08:00-17:00
  • Onsdag
    08:00-17:00
  • Torsdag
    08:00-17:00
  • Fredag
    08:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne
Vagtåbent: Udenfor apotekets åbningstid henviser vi til Nykøbing F. Svane apotek, Slotsbryggen 1-3, 4800 Nykøbing F. som har vagtåbent på følgende tidspunkter;

Mandag-fredag mellem 8-9 og 18-19
Lørdag mellem 8-9 og 16-18
Søn- og helligdage mellem 10-13

Nykøbing F. Svane apotek kan træffes på 54 85 06 22

Har du behov for akut hjælp til medicin udenfor vagtåbningstiden, kontaktes lægevagten i Region Sjælland på tlf. 70 15 07 00

Ventetid på Løve Apotek Østerbro

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 2:20 2:51 3:04 1:58 2:22 0:43
Frokost 11-13 1:45 3:07 3:46 3:02 4:32 1:52
Tidlig eftermiddag 13-15 1:51 3:00 3:14 2:02 3:00
Sen eftermiddag efter 15 2:28 2:41 2:41 2:01 2:09
Hele dagen 2:05 2:56 3:12 2:18 3:12 1:27
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 27-12-2021 til 22-01-2022

Lægemidler

  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Antistoftest for COVID-19
  • Influenzavaccination til 82
  • Influenzavaccinationer
  • Pneumokokvaccination

Andre ydelser

  • Apovac
  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    95 % af kunderne må højst vente i 10 min. De restende 5 % må højst vente 15 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    I perioden fra d. 01.01.2020 - 31.03.2020 var den gennemsnitlige ventetid 3,5 minutter. 6,5 % af kunderne ventede mere end 10 minutter. Dermed er målet ikke opfyldt. Bemandingen opjusteres pr. 1/5.2020 på baggrund af denne måling.
  • Fejludlevering
    0,02% af alle udleveringer må være fejlbehæftede.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I 2020 var 0,001 % af alle udleveringer behæftet med fejl, vi opfylder vores mål.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 10 af alle dosisudleveringer årligt må være fejlbehæftede.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    I 2020 var 3 af alle dosisudleveringer behæftet med fejl, vi opfylder vores mål.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    95 % af alle ordinationerne skal kunne udleveres med det samme.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    96,6 % af alle ordinationerne kunne udleveres med det samme i uge 5 2021, og målet er derved opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle kunder på Løve Apotek inviteres til dialog, og de skal forlade apoteket med oplevelsen af en god ekspedition. På apoteket respekterer vi de kunder der ikke ønsker at gå i dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    I forbindelse med den årlige faglige vurdering for invitation til dialog i uge 10-11 2020 er det vurderet, at servicemålet ikke er opfyldt.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder modtager pligtinformation på deres forsendelsesbilag, og telefonkunderne inviteres til dialog i det omfang de udviser et behov.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Vi opfylder vores mål, men vil gerne være endnu bedre til at formidle informationer til vores forsendelseskunder.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Ole Lystrup Iversen

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har en bred dør, så køretøjer kan tilgå apoteket. Døren har automatisk åbning.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 77,2% 13,6% 9,2%
Landsgennemsnit 80,3% 12,9% 6,8%
Dosispakket medicin Apoteket 87,0% 7,6% 5,4%
Landsgennemsnit 82,6% 9,6% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2021 til september 2021

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes