Chat with us, powered by LiveChat

Høje Taastrup Apotek

Apoteker Behzad Ghorbani
Apotekets navn Høje Taastrup Apotek
Adresse Høje Taastrup Boulevard 44
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 43 52 17 77
Faxnummer 43 55 07 07
E-mail hoejetaastrup@apoteket.dk
Hjemmeside https://htapotek.dk
CVR-nummer 32730566

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Høje Taastrup Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:21
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
5:22

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid 5 minutter og maksimalt 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter, opgjort pr. dag.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 43, 2021: Gennemsnitlig ventetid er 2,9 min. og 11 % af kunderne venter mere end 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Apoteket har direkte ekspedition.
  • Fejludlevering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer - svarende til højst 1 fejludlevering pr. 10.000 ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,003 % 2021
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,01 % fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 % i 2021
  • Servicegrad (leveringsevne)
    96 % af de receptekspederede pakninger til enkelpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente dem.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Marts 22: 96 % af receptekspederede pakninger, der efterspørge er på lager.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det tilstræbes at alle kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler samt frihandelsvarer til egenomsorg indenfor sundhed og sygdom samt receptpligtigt medicin til eget eller eget barn modtager tilbud om rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 3 , 2022 100 % for receptkunder, 100 % for dosiskunder og 98 % HK-Kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information gives via forsendelsesbilag og indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Yderlige oplysninger om lægemidlerne fås ved henvendelse til apoteket. Der er mulighed for telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendeleskunder modtager et forsendelsesbilag og tilbydes relevant faglig rådgivning og information, når de kontakter apoteket

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Blinde kan om ønsket betjenes fra siddeplads. Døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,2% 9,0% 6,8%
Landsgennemsnit 82,0% 11,5% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 65,8% 12,7% 21,5%
Landsgennemsnit 76,0% 12,3% 11,8%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2024 til juni 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes