City 2 Apoteket

Apoteker Mads Korsholm
Apotekets navn City 2 Apoteket
Adresse Cityringen 4, 218
Postnummer / by 2630 Taastrup
Telefon 44 22 42 77
Faxnummer 44 22 42 70
E-mail 017ci@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/city2-apoteket
CVR-nummer 36643145

Åbningstider

  • Mandag
    10:00-19:00
  • Tirsdag
    10:00-19:00
  • Onsdag
    10:00-19:00
  • Torsdag
    10:00-19:00
  • Fredag
    10:00-19:00
  • Lørdag
    10:00-17:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på City 2 Apoteket

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:07 1:31 0:50 0:57 1:32 1:03
Frokost 11-13 2:37 2:39 1:58 2:40 1:20 1:12
Tidlig eftermiddag 13-15 2:39 1:35 1:55 1:12 1:18 0:39
Sen eftermiddag efter 15 1:20 1:58 2:14 2:25 2:05
Hele dagen 1:57 1:58 1:54 2:02 1:38 1:03
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 17-05-2021 til 12-06-2021

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Antistoftest for COVID-19
  • Hudtypetest
  • Influenzavaccinationer
  • Kompressions- og støttestrømper

Andre ydelser

  • Apovac

Distribution

  • Køventetid
    Vores eget mål er en gennemsnitslig ventetid på 5 minutter og højst 5% venter i mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Måling i uge 20 2021: Gennemsnitlig ventetid på 1,4 min. 0 % har ventet i mere end 10 minutter.
  • Ekspeditionstid
    Vi ønsker at kunder kan ekspederes / betjenes hurtigst muligt.
  • Fejludlevering
    Vores ønske er, at ingen fejl registreres. Grænseværdien for antallet af fejludleveringer er 2 ud af 10.000 receptekspeditioner.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Måling januar 2020: 0% fejludleveringer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vores ønske er, at ingen fejl registreres. Grænseværdien for antallet af fejludleveringer er 1 ud af 10.000 receptekspeditioner.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Måling januar 2021: 0% fejludleveringer.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi ønsker, at have en leveringsevne på mindst 98%.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Måling i uge 10 & 11 2021: (kommer snarest).

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Vores ønske er, at alle kunder tilbydes faglig rådgivning og information i skranken.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Måling i uge 48 2020: Samlet er 98,4% af kunderne inviteret til dialog. De 98,5% er fordelt således: 99,0% fra håndkøb, 97,9% fra recept og 100% fra dosispakket medicin.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse udføres på filial, Østerparkens Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Mads Korsholm
  • Apotekets farmaceuter
    1 Farmaceut
  • Apotekets farmakonomer
    6 Farmakonomer
  • Apotekets farmakonomelever
    1 Farmakonomelev
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1 Servicemedarbejder

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Stokkeholdere haves ved alle skranker.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Handicapvenlig indgang.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 81,2% 11,9% 6,9%
Landsgennemsnit 80,1% 13,6% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 82,4% 13,1% 4,6%
Landsgennemsnit 79,8% 10,9% 9,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2020 til december 2020

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes