Sønderborg Løve Apotek, Perlegade

Apoteker Gisela Weber Mezghani
Apotekets navn Sønderborg Løve Apotek, Perlegade
Adresse Perlegade 28
Postnummer / by 6400 Sønderborg
Telefon 74 42 20 00
Faxnummer 74 42 20 20
E-mail loeveperlegade@apoteket.dk
Hjemmeside www.soenderborgloeveapotek.dk
CVR-nummer 27057411

Åbningstider

  • Mandag
    09:30-17:30
  • Tirsdag
    09:30-17:30
  • Onsdag
    09:30-17:30
  • Torsdag
    09:30-17:30
  • Fredag
    09:30-18:00
  • Lørdag
    09:30-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Der henvises til vagtapoteket i Sønderborg

Ventetid på Sønderborg Løve Apotek, Perlegade

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:21 0:43 1:13 1:43 1:44 1:57
Frokost 11-13 1:49 1:09 1:30 1:09 2:53 1:55
Tidlig eftermiddag 13-15 1:42 1:15 1:48 1:27 2:10 0:42
Sen eftermiddag efter 15 1:28 1:24 1:12 2:24 2:18
Hele dagen 1:37 1:07 1:26 1:41 2:22 1:51
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 19-08-2019 til 14-09-2019

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Andre ydelser

  • Kompressions- og støttestrømper

Distribution

  • Køventetid
    95 % af vores kunder må højst vente 10 minutter før ekspeditionen begynder. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Sidste måling udført i uge 25 2019 viser at målet overholdes. 99 % af vores kunder venter højst 10 minutter før ekspeditionen begynder og gennemsnitsventetid ligger på 1,8 minutter
  • Fejludlevering
    Der må højst registreres 0,02 % fejludleveringer ved receptekspedition i forhold til det samlede antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Sidste måling udført i juli 19 viser at målet overholdes.(fejlprocent=0,00)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 2 fejl årligt opstået i forbindelse med håndtering af dosispakket medicin
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Apoteket har ikke haft dosiskunder i perioden jan 18 -dec 18
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens behov for lægemidler skal i 98 % af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det totale antal ordinationer
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Sidste måling fra uge 19 2019 viser at målet overholdes -servicegrad 99,86 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90 % af alle kunder, der henter receptmedicin til eget brug , eller til eget mindreårige barn, herunder dosispakket medicin, samt håndkøbsmedicin, inviteres til dialog og tilbydes information/rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Sidste måling fra uge 30 2018 viser at målet overholdes (100% af relevante receptkunder og håndkøbslægemidler kunder bliver inviteret til dialog og rådgivet som beskrevet i apotekets servicemål)
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder informeres skriftligt om, at de kan kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning og i alle tvivlstilfælde
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    mål overholdes via forsendelsesbilag

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    1
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    13
  • Apotekets farmakonomelever
    6
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    12

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk indgangsdør

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 79,5% 10,9% 9,6%
Landsgennemsnit 77,3% 15,0% 7,7%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 82,3% 8,6% 9,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2019 til juni 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes