Chat with us, powered by LiveChat

Waterfront Apotek Hellerup

Apoteker Tue Askaa
Apotekets navn Waterfront Apotek Hellerup
Adresse Philip Heymans Alle 17
Postnummer / by 2900 Hellerup
Telefon 88 44 15 60
Faxnummer 44 22 75 60
E-mail waterfront@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.dinapoteker.dk/waterfront/om-apoteket
CVR-nummer 28906986

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    10:00-19:00
  • Tirsdag
    10:00-19:00
  • Onsdag
    10:00-19:00
  • Torsdag
    10:00-19:00
  • Fredag
    10:00-19:00
  • Lørdag
    10:00-17:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Waterfront Apotek Hellerup

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:21
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:59

Distribution

  • Køventetid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt. Målet er at have en gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter. Kun 1 ud af 100 kunder venter længere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Måling i uge 36 2021: Gennemsnitlig ventetid 1,5 min. 0 % har ventet mere end 10 min. Målet er nået.
  • Ekspeditionstid
    Vi ønsker at betjene vores kunder hurtigst muligt, men ønsker også forståelse for, at god rådgivning kan tage tid.
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring samt foretage en mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejludlevering er 0,02%, svarende til højst 2 fejl pr. 10.000
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I anden halvår af 2020 blev registreret 0,01 % fejludleveringer. Målet er nået.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber ikke at lave fejl ved udarbejdelsen og ajourføring af dosiskort. En fejl vil blive registreret, analyseret og vurderet på samme vis som en fejludlevering. Al arbejde med dosisdispensering foregår på Øresunds Apotek.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Ajourføring og oprettelse af dosiskort sker på Øresunds Apotek.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi tilstræber at have 98% af de varer kunderne efterspørger på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    I uge 37 2021 blev målt en leveringsgrad på 98,6 %. Målet er nået.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Målet er at alle kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket, og alle kunder får tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk behovsafdækning. Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav for rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Måling lavet i uge 43/44 2020. Samlet er 93,7 % af kunder inviteret til dialog. 92,8 % der købte håndkøb blev inviteret, 93,7 % der købte recept blev inviteret og 100 % blev inviteret til dialog ved udlevering af dosispakket medicin.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Al forsendelse sendes via. Øresunds Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har kørestolsadgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Doseringsetiketter skrives med tydelig skrift, blinde hjælpes mht. nummersystemet og døve informeres skriftligt om nødvendigt.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 77,1% 16,2% 6,7%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 83,0% 12,6% 4,4%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes