Løve Apotek Maribo

Apoteker Ole Lystrup Iversen
Apotekets navn Løve Apotek Maribo
Adresse Lollands Centret 36
Postnummer / by 4930 Maribo
Telefon 54 84 85 00
Faxnummer 54 92 42 60
E-mail 018ma@apoteket.dk
Hjemmeside
CVR-nummer 34782091

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    Lukket
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne
Vagtåbent: Udenfor apotekets åbningstid henviser vi til Nykøbing F. Svane apotek, Slotsbryggen 1-3, 4800 Nykøbing F. som har vagtåbent på følgende tidspunkter;

Mandag-fredag mellem 8-9 og 18-19
Lørdag mellem 8-9 og 16-18
Søn- og helligdage mellem 10-13

Nykøbing F. Svane apotek kan træffes på 54 85 06 22

Har du behov for akut hjælp til medicin udenfor vagtåbningstiden, kontaktes lægevagten i Region Sjælland på tlf. 70 15 07 00

Ventetid på Løve Apotek Maribo

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:12 1:09 1:11 1:43 0:46 0:58
Frokost 11-13 2:34 2:18 1:58 1:14 2:10 2:06
Tidlig eftermiddag 13-15 1:48 2:25 1:51 2:24 1:34 1:28
Sen eftermiddag efter 15 1:26 2:24 1:35 2:01 1:38
Hele dagen 1:49 2:08 1:40 1:54 1:38 1:38
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 27-12-2021 til 22-01-2022

Lægemidler

  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Genordination

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Antistoftest for COVID-19
  • Influenzavaccinationer
  • Pneumokokvaccination

Andre ydelser

  • Apovac
  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    95 % må højst vente 10 min. De resterende 5 % må højst vente 15 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    I perioden 01.01.2020-31.03.2020 er den gennemsnitlige ventetid 1,8 minut, og 1 % af kunderne venter mere end 10 minutter.
  • Fejludlevering
    Højst 0,02 % af alle udleveringer må være fejlbehæftede
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I 2020 var 0,06 % af alle udleveringer behæftet med fejl, og vi opfylder vores mål.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 10 af alle dosisudleveringer årligt må være fejlbehæftede.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    I 2020 var 3 af alle dosisudleveringer behæftet med fejl, og vi opfylder vores mål
  • Servicegrad (leveringsevne)
    95 % af ordinationerne skal kunne udleveres med det samme.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    96,9 % af ordinationerne kunne udleveres med det samme i uge 5 2021, og målet er derved opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle kunder på Løve Apotek inviteres til dialog, og de skal forlade apoteket med oplevelsen af en god ekspedition. På apoteket respekterer vi de kunder der ikke ønsker at gå i dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    I forbindelse med den årlige faglige vurdering for invitation til dialog i uge 10-11 2020 er det vurderet, at servicemålet ikke er opfyldt.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder modtager pligtinformation på deres forsendelsesbilag, og telefonkunderne inviteres til dialog i det omfang de udviser et behov
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Vi opfylder vores mål, men vil gerne have fokus på endnu bedre information til apotekets forsendelseskunder.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Ole Lystrup Iversen

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har en bred dør med automatisk døråbner

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 78,8% 12,2% 9,0%
Landsgennemsnit 80,3% 12,9% 6,8%
Dosispakket medicin Apoteket 89,3% 7,5% 3,2%
Landsgennemsnit 82,6% 9,6% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2021 til september 2021

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes