Apoteket Dalumcentret

Apoteker Yvonne Hummelmose
Apotekets navn Apoteket Dalumcentret
Adresse Dalumvej 46
Postnummer / by 5250 Odense SV
Telefon 51 42 55 16
Faxnummer
E-mail tommerup@apoteket.dk
Hjemmeside apoteketdalumcentret.a-apoteket.dk
CVR-nummer 27034977

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-19:00
  • Tirsdag
    09:00-19:00
  • Onsdag
    09:00-19:00
  • Torsdag
    09:00-19:00
  • Fredag
    09:00-19:00
  • Lørdag
    09:00-15:00
  • Søndag
    10:00-15:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Vagtåbent: Apoteket har åbent i hverdagene til kl.19.00, lørdag og søndag til kl.15.00. Der tillægges ikke vagtgebyr på apoteket.

Ventetid på Apoteket Dalumcentret

Som beskrevet under ekspeditionstid.

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Som ekspeditionstid.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Som beskrevet under ekspeditionstid.
  • Ekspeditionstid
    90% af apotekets kunder skal være ekspederet indenfor 5 minutter. De resterende skal være ekspederet indenfor 10 minutter, medmindre andet er aftalt med kunden.
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Ved måling i uge 51/2018 blev 100% af apotekets kunder kontaktet indenfor 5 minutter, 100% af kunderne var kontktet indenfor 5 minutter.
  • Fejludlevering
    Det højst tilladte antal fejludleveringer er tre udaf 20.000 ekspeditioner.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Apoteket har registreret en fejludleveringer pr. 30.000 ekspeditioner ved opgørelsen 1 halvår 2019
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst to fejludleveringer udaf 10.000 ekspeditioner.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Apoteket har ikke registreret fejludlveringer ved sidste opgørelse 1. havlår 2019
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Leveringsgraden for apoteksforbeholdte lægemidler er 98%.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicegraden målt i ugerne 50/2019 og 51/2019. Servicemål var i uge 50 98,0% og i uge 51 99,3%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Minimum 90% af alle kunder, som præsenterer et symptomeller henter medicn til eget brug eller børn under 15 år inviteres til dialog og tilbydes rådgivning på minimum basisniveau.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    I uge 10/2020 blev 70 % af kunderne inviteret til dialog. Servicemål ikke opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Apoteket har ingen forsendelse.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Yvonne Hummelmose
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket er beliggende i et center med god tilgængelighed. Apoteket har ekstra brede døre til gavn for handicappede og småbørns familier med barnevogn.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Ekspeditionsskrankerne kan sænkes til niveau for kørestolbrugere.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 88,3% 7,2% 4,6%
Landsgennemsnit 81,3% 12,8% 5,9%
Dosispakket medicin Apoteket 0,0% 0,0% 0,0%
Landsgennemsnit 84,5% 8,6% 6,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2019 til december 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes