Chat with us, powered by LiveChat

Hjallerup Apotek

Apoteker Jesper Nordskjold
Apotekets navn Hjallerup Apotek
Adresse Søndergade 6
Postnummer / by 9320 Hjallerup
Telefon 98 28 22 40
Faxnummer 98 28 22 40
E-mail hjallerup@apoteket.dk
Hjemmeside https://apoteket-online.dk/apotek/hjallerup-apotek
CVR-nummer 32480268

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Hjallerup Apotek

- Gn.snitlig tid 1,1 - 1,3 min. og 1 - 2 kunder/uge ventede mere end 10 min. (november 2024) ved ca. 900 kunder/uge

Distribution

  • Køventetid
    - Mål: Den gennemsnitlige kø-ventetid er på under 5 minutter og at maksimalt 5% af kunderne må vente mere end 10 minutter. Målsætningen søges overholdt pr. dagsbasis.
  • Køventetid, målopfyldelse
    - Gn.snitlig tid 1,1 - 1,3 min. og 1 - 2 kunder/uge ventede mere end 10 min. (november 2024) ved ca. 900 kunder/uge
  • Ekspeditionstid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    - Mål: Højst 0,020%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    - 0,006 % (jan-dec 2023)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    - Mål: Højst 0,060%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    - 0 fejl ifb.m. 15227 dosisekspeditioner (jan-dec 2023)
  • Servicegrad (leveringsevne)
    - Mål: Mindst 97 %
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    - 98,7 % målt september 2024.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    - Mindst 80% af kunder, der køber medicin til eget brug, inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    84 % (april 2024) målt på 77 kunder.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Filialen har ikke forsendelse.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    -

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmakonomer
    9
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,5% 10,7% 5,8%
Landsgennemsnit 82,0% 11,5% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 68,8% 11,9% 19,3%
Landsgennemsnit 76,0% 12,3% 11,8%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2024 til juni 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes