Guldborgsund Svane Apotek

Apoteker Betina Kjær Hansen
Apotekets navn Guldborgsund Svane Apotek
Adresse Guldborgsundcentret 23, Sundby
Postnummer / by 4800 Nykøbing F
Telefon 54 85 06 22
Faxnummer 54 82 07 30
E-mail 136fp@apoteket.dk
Hjemmeside www.nykoebingf-svaneapotek.dk
CVR-nummer 31194946

Åbningstider

  • Mandag
    09:00-18:00
  • Tirsdag
    09:00-18:00
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    Lukket
  • Fredag
    09:00-18:00
  • Lørdag
    09:00-14:00
  • Søndag
    10:00-13:00
Apoteker UDEN vagt har lukket på helligdage/lukkedage. Apoteker MED vagt har åbent som om søndagen. Læs mere under Vagtåbent eller kontakt apoteket.
Læs mere om vagtåbent på apotekerne
Vagtåbent: Der henvises til Nykøbing F Svane Apotek, Slotsbryggen 1-3, 4800 Nykøbing F. Telefon 54850622

Ventetid på Guldborgsund Svane Apotek

Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag
Morgen 9-11 1:15 1:08 1:35 1:41 1:59 1:55
Frokost 11-13 1:39 1:49 1:41 2:03 1:45 1:45
Tidlig eftermiddag 13-15 1:37 1:41 0:58 1:07 1:14 3:45
Sen eftermiddag efter 15 1:56 1:28 1:37 1:37 1:29
Hele dagen 1:39 1:31 1:29 1:37 1:37 2:07
Målingerne er angivet som minutter:sekunder. Målingen er baseret på kunder, der har trukket et ventetidsnummer i perioden 25-04-2022 til 20-05-2022

Andre ydelser

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Genordination
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Kompressions- og støttestrømper

Distribution

  • Køventetid
    90% af kunderne må vente højst 10 minutter. Højst 10% af kunderne må vente over 10 min. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Målet er opfyldt (99%)
  • Ekspeditionstid
    Har direkte ekspedition, så ingen eks.tid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Har direkte ekspedition, så ingen eks.tid
  • Fejludlevering
    Højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Målet er opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 0,1%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Målet er opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 98%
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Målet er opfyldt (99,78%)

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle kunder inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket. Der tages udgangspunkt i den enkelte kundes behov uanset om det er håndkøbsmedicin- eller receptpligtige lægemidler.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målet opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Ikke aktuelt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Ikke aktuelt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    1
  • Apotekets farmakonomer
    3
  • Apotekets farmakonomelever
    0

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er ingen trapper eller lignende, så der er gode forhold for handicappede. Automatiske døre.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Der er ingen trapper eller lignende, så der er gode forhold for handicappede. Automatiske døre. Særlige p-pladser til handicappede tæt på Føtex´hovedindgang.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 77,9% 15,1% 7,0%
Landsgennemsnit 81,3% 12,1% 6,6%
Dosispakket medicin Apoteket 77,7% 15,1% 7,2%
Landsgennemsnit 82,4% 9,3% 8,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2021 til december 2021

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes