Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Ebeltoft Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Det er vigtigt for os at have så lidt ventetid som muligt. Og vi har sat os et mål for dette. 95 % af apotekets kunder skal have kontakt med personalet indenfor 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid bør være under 4 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    gennemsnitsventetiden 1,48 min. og 98,9% har været ekspederet indenfor 10 min.
  • Fejludlevering
    Må ikke overstige 0,02 % af det samlede antal pakninger. Det svarer til højst 2 fejl
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Fejludlevering blev målt til 0,02% ved sidste måling
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Accepterede fejl ved ekspedition af dosismedicin er 2 pr. 6 mdr.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    der har været 0 fejludleveringer
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vores mål er at have en leveringsevne på 97,5%. Dvs. at i 97,5% af tilfældende vil vi have det registedelægemiddel, håndkøbsmedicin eller frihandelsvare på positivlisten som efterspørges på lager.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Leveringsgraden blev målt til 97,92% ved sidste måling.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Det er apotekets politik, at alle kunder som køber lægemidler, dosisdispenserede lægemidler og håndkøbs lægemidler, til sig selv, samt forældre til børn under 15 år, inviteres til dialog. Vores mål er at mindst 75 % af alle kunder, tilbydes rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Ved sidste måling 77,8% af kunderne inviteret til dialog.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 81,3% 11,9% 6,7%
Landsgennemsnit 81,4% 12,4% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 82,6% 5,0% 12,4%
Landsgennemsnit 81,8% 8,7% 9,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2022 til juni 2022

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes