Artboard 1

Værd at vide om Esbjerg Jerne Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Kvalitetssikring af medicinhåndtering på plejehjem, hjemmeplejen og botilbud
  • Medicingennemgang, få styr på medicinen
  • Medicingennemgang, på plejehjem og hjemmeplejen
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Ryd op i medicinskabet
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Andre ydelser

  • Eftersyn af skibsmedicinkister
  • Influenzavaccinationer
  • Leverance til medicinkister

Distribution

  • Køventetid
    Højst 5 % af kunderne må vente over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    Servicemålet overholdes (uge 41, 2019). 2 % af kunderne ventede i over 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid var 2,5 minutter.
  • Ekspeditionstid
    Ingen (direkte ekspedition)
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Ikke relevant
  • Fejludlevering
    Der må højst være 2 fejl pr. 10.000 udleverede receptlægemidler – dvs. højst 0,02 %
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Målt 0,012 % (20.09.2019)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 2 fejl over de seneste 12 måneder
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Servicemålet overholdes (12.09.2019)
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens efterspørgsel efter lægemidler skal i mindst 99 % af tilfældene kunne opfyldes umiddelbart
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicemålet overholdes, 99,0 % (uge 34, 2019)

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle kunder tilbydes behovtilpasset rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    97 % (uge 44 2019).
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder tilbydes faglig rådgivning ved skriftlig information, der opfordrer kunderne til at kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning og i alle tvivlstilfælde. På bagsiden af forsendelsesbilaget informeres om substitution.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Servicemålet overholdes (uge 44 2019). Alle forsendelseskunderne fik vedlagt skriftlig information med tilbud om rådgivning og information om håndkøbsmedicin, receptmedicin og dosispakket medicin.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Anne Helene Kahns
  • Apotekets farmaceuter
    4
  • Apotekets farmakonomer
    15
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket har parkeringsplads og handicap-p-pladser ved indgangen. Apoteket har handicapvenlig indgangsdør
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 88,0% 6,8% 5,3%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 86,7% 10,6% 2,7%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes