Artboard 1

Værd at vide om Frederiksberg Dalgas Boulevard Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetiden skal være mindre end 3 minutter og 85% må højst vente i 5 minutter. Ingen må vente mere end 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 43: Gennemsnitsventetiden er 2 minutter, og 96% har ventet mindre end 5 minutter. Ingen har ventet over 10 min.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition
  • Fejludlevering
    Højst 0,02%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,009 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Ingen fejl
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1 hændelse i 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 97%
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    uge 39: 98,3%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90 % af kunderne inviteres til dialog og mindst 70 % gives information.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 38: servicemål delvist opfyldt. Rx: 95,3% inviteret, 84,7% rådgivet. HK: 88,3% inviteret, 84,2% rådgivet. Dosisdispensering: 100% inviteret, 0% rådgivet
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information på bagsiden af forsendelsesbilaget
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100 %. Alle forsendelseskunder har opfordres til at ringe til apoteket hvis de har spørgsmål

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Mette Høje Andersen
  • Apotekets farmaceuter
    1-3 farmaceuter daglig
  • Apotekets farmakonomer
    2-4 farmakonomer daglig
  • Apotekets farmakonomelever
    1-3 elever daglig
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1 bud

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk dør, ingen trin

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,7% 8,3% 8,1%
Landsgennemsnit 77,1% 14,8% 8,1%
Dosispakket medicin Apoteket 71,8% 13,3% 15,0%
Landsgennemsnit 79,8% 10,1% 10,1%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2018 til marts 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes