Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Kalundborg Svane Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    75 pct. af kunderne skal have kontakt med personalet indenfor 5 minutter og 98 pct. skal have kontakt indenfor 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid må ikke overstige 4,5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Se ventetidsstatistik her på siden
  • Ekspeditionstid
    Recepter ekspederes med det samme direkte i skranken
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 0,02 pct. fejludleveringer i forhold til antal ordinationer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I 1. halvår 2024 blev der registreret 0,005 pct. fejludleveringer svarende til 0,5 fejl per 10.000 ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Det er apotekets mål, at der højst registreres 2 fejl om året på dosisdispensering
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    I 2023 blev der registreret 2 fejl i forbindelse med dosispakket medicin. Vi solgte ca. 16.000 ruller dosispakket medicin i 2023
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 pct. af de receptekspederede pakninger til enkeltpersoner skal være på lager, når kunden ønsker at afhente den.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    I uge 35 2024 blev leveringsgraden målt til 97 pct.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90 pct. af alle kunder der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler, frihandelsvarer til egenomsorg samt receptmedicin til eget brug, eller eget barn, inviteres ti
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Sidst målt i 2023 til 95 pct.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder informeres om, at yderligere oplysninger om lægemidler kan fås ved henvendelse til apoteket. Kunderne kan få telefonisk kontakt med faguddannet personale i hele åbningstiden
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    9
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Ja
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 80,8% 12,0% 7,2%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 81,9% 11,6% 6,5%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes