Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Mariager Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    50% indenfor 1 minut, 90% indenfor 5 minutter og 98% indenfor 10 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 18-2022: 46% blev betjent indenfor 1 min., 89% blev betjent indenfor 5 min. og 99% blev betjent indenfor 10 min.
  • Ekspeditionstid
    se køventetid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    se køventetid
  • Fejludlevering
    max. én fejudlevering pr. 5000 ekspeditioner (=0,02%)
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    3 fejludleveringer i 110550 ekspeditioner = 0,0027%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Samme som almindelige ekspeditioner
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,0%
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98% af samtlige forespørgelser kan honoreres øjeblikkeligt
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    99,6% af forespørgelser kunne honoreres øjeblikkeligt set over én uge

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Apoteket ligger mindst på gennemsnitligt niveau ifm. målinger af kundetilfredshed
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Apoteket lå præcist på gennemsnittet i sidste måling i apotekskæden
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Apoteket ligger mindst på gennemsnitligt niveau ifm. målinger af kundetilfredshed
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    På trods af få besvarelser vurderes målet opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    6
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Konstante forbedringer og altid ifm. ombygninger
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Konstante forbedringer og altid ifm. ombygninger

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 91,4% 5,0% 3,6%
Landsgennemsnit 82,5% 11,2% 6,3%
Dosispakket medicin Apoteket 75,0% 10,7% 14,3%
Landsgennemsnit 76,6% 12,1% 11,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2024 til september 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes