Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Odense Sct. Knuds Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid skal være under 5 minutter. 95% ekspederes inden 10 minutter. Ventetiden offentliggøres løbende på apoteket.dk
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitlig køventetid for 1. kvartal 2025: 1, min. 0,1% venter mere end 10 minutter - Mål overholdt
  • Ekspeditionstid
    Recepter bliver ekspederet med det samme ved henvendelse, hvilket betyder, at ekspeditionstiden bliver kortere for kunden og eventuelle spørgsmål kan afklares.
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når det sker, bliver fejlene registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring. Højst 2 fejl for hver 10.000 pakker (=0,02%)
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    1. kvartal 2025: 0,01% - Mål overholdt.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl i forbindelse med udlevering af dosispakket medicin. Fejl registreres som beskrevet ovenfor. Målet er: Højst 1 fejl ud af 2500 udleveringer om året i forbindelse
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1. kvartal 2025: 0 fejl - Mål overholdt.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Målet er altid at have minimum 98,0 % af lægemidlerne hjemme, når de ønskes afhentet.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Sidste måling uge 50+51 2024: 99,3 % - Mål overholdt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    80 % af alle kunder, der præsenterer et symptom eller henter medicin til sig selv eller deres børn < 15 år, inviteres til dialog
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Sidste måling i uge marts 2025, hvor 86,4% blev inviteret til dialog - Mål opfyldt
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle kunder opfordres til at tage kontakt til apoteket, såfremt de har spørgsmål om medicin. Opfordringen skrives på fakturaen.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Sidste måling i uge 33 2024: 100 % - mål opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets farmakonomelever
    4
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 89,9% 5,8% 4,3%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 80,2% 9,7% 10,0%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes