Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Odense Vollsmose Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid på under 5 minutter og højst 5 % af kunderne må vente mere end 10 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    målt uge 10 2023. Gennemsnitlig ventetid 2,9 min . 2 % venter mere end 10 min
  • Ekspeditionstid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    0.01 % (Højst 1 fejl pr 10.000 ordinationer)
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,00 %. Mål opfyldt (målt nov. 2022 - april 2023)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    0,01 % (Højst 1 fejl pr 10.000 ordinationer)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0.01 % Mål opfyldt 2023
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 96%
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Servicegrad målt uge 17 2023: 98,0 %. Mål opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Som udgangspunkt inviteres alle kunder, der afhenter receptmedicin, håndkøbsmedicin eller dosispakketmedicin til sig selv eller børn under 15 år, i skranken til dialog. Apotekerforeningens sektorkrav
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Mål opfyldt i henhold til faglig vurdering DDKM 2023
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle kunder inviteres til dialog via forsendelsesbilag. Forsendelses kunder rådgives via indlægssedler eller telefon
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    I henhold til kundetilfredshedsundersøgelsen 2023 er mål opfyldt

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    4
  • Apotekets farmakonomer
    10
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Adgang for kørestole uden problemer
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Apoteket har automatiske døre i gadeniveau.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 80,1% 11,3% 8,6%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 83,6% 7,0% 9,5%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes