Værd at vide om Rødovre Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Genordination

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Influenzavaccinationer
  • Pneumokokvaccination
  • Vaccination mod COVID-19

Andre ydelser

  • Apovac

Distribution

  • Køventetid
    Maksimalt 5 pct. af kunderne må vente mere end 10 min. og gns.ventetid på under 5 min. opgjort pr. dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    Resultat 2021. 1. kvartal: Ventetid mere end 10 min. 0% og gns. ventetid 1,6 min. 2.kvartal: Ventetid mere end 10 min. 1% uge 24 og 25 og gns. ventetid 2,3 min.
  • Fejludlevering
    Der må højest konstateres 0,02% fejl i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Resultat for 2020: 0,005%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højest konstateres 2 fejl pr. år i forbindelse med udarbejdelse og ajourføring af dosiskort
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Resultat for 2020: 0 fejl
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens behov for lægemidler skal i minimum 98% af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse, beregnet i forhold til det samlede antal forespørgsler/bestillinger.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Resultat uge 25/26, 2021: 98,7%.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle kunder, som køber medicin til sig selv eller egne børn under 15 år, skal inviteres til dialog. Der tilbydes rådgivning ved køb af receptmedicin, dosispakket medicin og håndkøbsmedicin. Min. 85% af kunderne skal være tilfredse med apotekets rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Resultat 2019: 88,6% af kunderne mener, at personalet sætter sig ind i situationen. 88,6% mener, at personalet lytter til deres behov. 92,9% mener, at personalet taler, så de forstår det. 90,0% mener, at de modtager rådgivning, som de kan bruge til noget.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder kan kontakte apoteket vedrørende spørgsmål til leveret receptmedicin, dosispakket medicin og håndkøb. Ved kundetilfredshedsundersøgelse skal minimum 85% af kunderne være tilfredse med Rødovre Apotek.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Resultat 2019: Overordnet tilfredshed med Rødovre Apotek: 88,9% Tilfredse og 11,1% Neutrale.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Camilla Bangert
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    13
  • Apotekets farmakonomelever
    3 - træffes primært på Rødovre Apotek
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 82,0% 9,3% 8,8%
Landsgennemsnit 81,3% 12,1% 6,6%
Dosispakket medicin Apoteket 81,2% 6,9% 12,0%
Landsgennemsnit 82,4% 9,3% 8,4%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2021 til december 2021

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes