Artboard 1

Værd at vide om Struer Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig køventetid må højst være 5 minutter og 95 % af kunderne må højst vente 10 minutter før kontakt med en skrankemedarbejder.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Ventetiden måles dagligt. Se resultater på www.apoteket.dk. Ved seneste sektormåling i uge 25 2019 havde vi en gennemsnitlig køventetid på 2,1 minutter og 100,0 % af kunderne ventede højst 10 minutter.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 0,02 % fejl svarende til 2 fejl pr. 10.000 ekspeditioner.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Måling pr. 30.06.2019 opgjort 12 måneder tilbage: 0,0106 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 0,02 % fejl svarende til 2 fejl pr 10.000 ekspeditioner
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Måling pr. 30.06.2019 opgjort 12 måneder tilbage: 0,0093 % %
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Servicegrad mindst 98 %.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Ved den seneste måling i uge 11 2019 var servicegraden 98,8 % for receptordinerede lægemidler og 99,8% for håndkøbslægemidler

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    90% af alle kunder, der henter medicin til sig selv eller egne børn under 15 år, inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Ved måling d 2/4 2019 blev 95,7% inviteret til dialog.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder oplyses skriftligt om at de kan ringe til apoteket, hvis de er i tvivl om noget eller har behov for information og rådgivning
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Ved måling d. 2/4 2019 blev alle forsendelseskunder oplyst skriftligt om at de kan ringe til apoteket, hvis de er i tvivl om noget eller har behov for information og rådgivning.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    1
  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    9
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    3

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er niveaufri adgang til Struer apotek

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 79,6% 12,8% 7,6%
Landsgennemsnit 77,1% 14,8% 8,1%
Dosispakket medicin Apoteket 76,6% 13,5% 9,9%
Landsgennemsnit 79,8% 10,1% 10,1%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2018 til marts 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes