Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Aarhus Jernbane Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid skal være under 5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Sidste halvår af 2022 er den gennemsnitlige ventetid på 2,7 minutter. Se apotekets ventetider på apoteket.dk
  • Fejludlevering
    Højst en pr. 10.000 ekspeditioner = 0,01%
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Fejludleveringer i andet halvår i 2022 = 0,007%
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst en pr. år
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Ingen fejludleveringer i 2022
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Apoteket skal umiddelbart kunne efterkomme 98 % af anmodningerne om udlevering af receptordineret medicin eller håndkøbslægemidler.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    En måling i uge 9, 2023 viste 99,6 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 85 % tilbydes eller modtager faglig rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    En måling i uge 9, 2023 viste 98,1 %
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder tilbydes faglig rådgivning
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Alle forsendelseskunder fik i 2022 tilbudt faglig rådgivning i form af bilag

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    7
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Indgangsdør i niveau med fortov. Automatisk døråbning.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 86,9% 7,4% 5,7%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 75,0% 13,4% 11,6%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes