Artboard 1

Værd at vide om Hillerød Krone Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Lægemidler

  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje
  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom

Andre ydelser

  • Kompressions- og støttestrømper
  • Influenzavaccinationer
  • Rejsevaccinationer

Info

  • Kvalitetscertificeret

Distribution

  • Køventetid
    Gn.snitlig ventetid: max 5 min højst 5% må vente mere end 10 min
  • Køventetid, målopfyldelse
    2019 1.jan-31.aug: 94% < 5 min og 0,4% > 10 min. Daglig gn.snit på ml 0,42-4,08 minut
  • Fejludlevering
    Højst 0,02% af det samlede antal ordinationer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    2019 1.jan-31.august: 0,018% af alle ordinationer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 1 fejludlevering pr.100 kort
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    2019 1.jan-31.august: 1 fejl registreret (155 kort)
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 98% af alle recepter kan leveres straks
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    2019 Uge 35: 98,5% kunne umiddelbart leveres

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    90% tilbydes faglig rågvining/invitation til dialog
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Tilbudt/givet rådgivning 2019 mar:Håndkøb:91% & maj:Recept: 97% & april Dosis: 83%
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    løbende vurdering af behov for skriftlig eller telefonisk rådgivning

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    1
  • Apotekets farmaceuter
    3
  • Apotekets farmakonomer
    9
  • Apotekets farmakonomelever
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    6

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Rampe til indgangsdør
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Dialog med kunder/ lokale handicaporganisationer

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 86,9% 7,6% 5,5%
Landsgennemsnit 80,1% 13,8% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 86,7% 6,3% 7,0%
Landsgennemsnit 84,1% 8,4% 7,5%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2019 til september 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes