Artboard 1

Værd at vide om Skærbæk Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Medicingennemgang, få styr på medicinen
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation
  • Undervisning af personale på plejehjem, botilbud og hjemmepleje

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Blodsukkermåling og rådgivning
  • Blodtryksmåling og rådgivning
  • Kolesterolmåling og rådgivning
  • Peak-flow måling
  • Rygeafvænning (i grupper)
  • Rygeafvænning (individuel)

Andre ydelser

  • Kompressions- og støttestrømper
  • Kuliltemåling

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid skal være under 5 minutter. Højst 5% af kunderne må vente mere end 10 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    Den gennemsnitlige ventetid 81 sekunder, 0,1 % ventede mere end 10 minutter
  • Ekspeditionstid
    direkte ekspedition af recepter i skranken
  • Fejludlevering
    99,98 % korrekte udleveringer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    99.98 % korrekte udleveringer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    99,97% korrekte udleveringer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    100%
  • Servicegrad (leveringsevne)
    98 %
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    98,5%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    90%
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    recept: 95,4%, Håndkøb: 84,8%, dosis:100% forsendelse:100%
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    pr tlf, eller der medsendes relevant skriftlig information
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100%

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Shafiq Farsad
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    ja
  • Andre servicetiltag for handicappede
    automatiske døre

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,0% 7,3% 7,7%
Landsgennemsnit 76,5% 15,1% 8,4%
Dosispakket medicin Apoteket 70,0% 13,1% 16,9%
Landsgennemsnit 78,1% 10,3% 11,6%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2018 til december 2018

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes