Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Nordborg Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    95% af vores kunder må højst vente 10 minutter før ekspeditionen begynder.Den gennemsnitlige ventetid må højst være 5 minutter
  • Køventetid, målopfyldelse
    Sidste måling udført i jan23-juni 23 viser at målet overholdes ikke( 82,78 % af filialens kunder ventede højst 10 minutter og gennemsnitsventetid var på 5,2 minutter)
  • Fejludlevering
    Der må højst registreres 0,02% fejludleveringer ved receptekspedition i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Sidste måling udført i juni 23 viser at målet overholdes (fejlprocent på 0,002%)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 2 fejl årligt i forbindelse med håndtering af dosispakket medicin
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Sidste måling udført for perioden jan 23-juni 23 viser at målet overholdes.0 fejl
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Kundens behov for lægemidler skal i 98% af tilfældene opfyldes ved afhentning eller forsendelse , beregnet i forhold til det totale antal ordinationer
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Sidste måling fra uge 10 23 viser at målet overholdes -servicegrad 99,25%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 90% af alle kunder, der henter receptmedicin til eget brug, eller eget mindreårige barn, herunder dosispakket medicin, samt håndkøbsmedicin inviteres til dialog og tilbydes information/rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Sidste måling udført i april 23 viser at 96,30 % af relevante receptkunder, 92,31 % af dosiskunder samt 94,12 % af relevante håndkøbslægemidler kunder blev inviteret til dialog og rådgivet som beskrevet i apotekets servicemål
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle forsendelseskunder informeres skriftligt om, at de kan kontakte apoteket ved behov for information og rådgivning og i alle tvivlstilfælde
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Mål overholdes via forsendelsesbilag

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    2
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    3
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    12

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk indgangsdør

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 88,0% 6,6% 5,3%
Landsgennemsnit 82,5% 11,2% 6,3%
Dosispakket medicin Apoteket 67,1% 12,5% 20,4%
Landsgennemsnit 76,6% 12,1% 11,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra april 2024 til september 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes