Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Tune Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    95 % af vores kunder skal komme til ekspedition indenfor 10 minutter. Den gennemsnitlige ventetid skal være max 5 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Sidste måling uge 9 2022: 100% kom til på under 3 min. Overholdt
  • Ekspeditionstid
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
  • Fejludlevering
    Der må højst forekomme 0,02 % fejl, hvilket svarer til 2 fejludleveringer pr. 10.000 ekspeditioner.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Sidste måling 10/6-22 med 0,015 % fejl. Overholdt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 2 fejl pr. år (justeret oktober 2020)
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Sidste måling 2/12-21. 1 fejl registreret (okt.2020-nov.2021) Overholdt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vi skal kunne levere mindst 98 % af de lægemidler, der er bestilt pr. recept. Inden for denne grænse gælder, at vi må udlevere det billigere identiske lægemiddel efter gældende regler (substitutionsre
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    sidste måling uge 9 2022 med leveringsevne på 96,1%. Ikke overholdt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Mindst 80 % af vores kunder tilbydes information og/eller rådgivning. Vi giver skriftlig information til alle kunder, der modtager dosisdispenserede lægemidler.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Sidste måling oktober 2021: 80%
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Vores forsendelseskunder kan kontakte apoteket vedrørende spørgsmål til leveret medicin.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 83,0% 11,7% 5,3%
Landsgennemsnit 82,0% 11,5% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 80,5% 6,5% 13,0%
Landsgennemsnit 76,0% 12,3% 11,8%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2024 til juni 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes