Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål
Artboard 1

Værd at vide om Havne Apoteket

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Forebyggelse og sundhedsfremme

  • Rygeafvænning (individuel)
  • Slankerådgivning (individuel)

Andre ydelser

  • Kompressions- og støttestrømper

Distribution

  • Køventetid
    Minimum 90% af kunderne skal ekspederes inden 5 minutter, maksimum 10% af kunderne skal ekspederes inden 10 minutter og maskimum 5% af kunderne må vente over 10 minutter til de bliver ekspederet
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 3 i 2019: 100% af kunderne har ventetid under 5 minutter
  • Fejludlevering
    Maskimum 0,02% af udleveringer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Uge 15 i 2019: 0,01%
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Minimum 95% af kunderne kommer ikke forgæves for at hente medicin på apoteket
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Uge 36 i 2019: 98 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Minumum 90% af kunderne tilbydes basisrådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Uge 49 2018: 96,47%

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Danji Bhanderi
  • Apotekets farmaceuter
    Fahad Yeser
  • Apotekets farmakonomer
    2
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er rampe til de hadikappede ved hoveddøren
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Kontakt til de handikappede inden 2 minutter

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 63,2% 28,6% 8,2%
Landsgennemsnit 77,1% 14,8% 8,1%
Dosispakket medicin Apoteket 84,2% 8,9% 6,9%
Landsgennemsnit 79,8% 10,1% 10,1%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2018 til marts 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes