Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Nr. Aaby Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid på under 5 min. Max 5 % af kunderne må vente mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitlige ventetid 2 min og 1,83% af kunderne ventede mere end 10 min.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 0,02 % fejl i de receptekspeditioner, der udleveres.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,01 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 0,02% fejl i de doseringskort, der ekspederes.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0 %
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Mindst 98 % af de lægemidler lægen ordinerer, skal vi have på lager, når de afhentes af kunden.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    98,54 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Ved ekspeditioner i skranken skal mindst 80 % af kunderne ”inviteres” til at modtage ”basisinformation”. Information på udvidet niveau tilbydes uopfordret ved udvalgte terapiområder.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    91%
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelseskunder opfordres på forsendelsesbilagets bagside til at tage kontakt til apoteket ved behov for information/rådgivning.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    100%

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmakonomer
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Automatisk dør. Trinløs indgang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Handicap p-plads

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,6% 8,5% 6,0%
Landsgennemsnit 82,2% 11,5% 6,2%
Dosispakket medicin Apoteket 84,7% 10,9% 4,4%
Landsgennemsnit 78,4% 11,4% 10,3%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2023 til marts 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes