Artboard 1

Værd at vide om Vindinggård Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Info

  • Kvalitetscertificeret

Lægemidler

  • Dosisdispensering
  • Medicinsamtale – Manglende medicinefterlevelse ved kronisk sygdom
  • Medicinsamtale – Nydiagnosticeret kronisk sygdom
  • Tjek på inhalation

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitsventetiden skal være under 5 minutter. 95 % af kunderne skal ekspederes indenfor 10 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetiden i ugerne 15-25, 2019 var 2,5 min. 2,3 % af kunderne ventede mere end 10 min.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 0,02 % fejl svarende til 2 fejl i 10.000 ekspeditioner
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    I perioden august 2018 - juni 2019 var der fejl i 0,0 % af ekspeditionerne
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Servicemålet for det højest accepterede antal fejl er 0,02 %.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Der har været 0 fejl på dosisdispensering i perioden marts-august 2018
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Vores mål er at vi har 98 % af de efterspurgte lægemidler på lager
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    I ugerne 32, 2019 havde vi 77,8 % af de efterspurgte lægemidler på lager

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    80 % af kunderne skal inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    88,7 % af kunderne er inviteret til dialog i uge 38 2018

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Mulighed for at adgang til butikken med kørestol. Plads i butikken til kørestolsbrugere.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 85,8% 7,5% 6,7%
Landsgennemsnit 77,1% 14,8% 8,1%
Dosispakket medicin Apoteket 74,9% 8,9% 16,2%
Landsgennemsnit 79,8% 10,1% 10,1%
Oplysningerne vedrører perioden fra oktober 2018 til marts 2019

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes