Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Løve Apoteket Vonsildvej

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Den gennemsnitlige ventetid skal være mindre end 5 min og max 1% af kunderne må i gennemsnit vente over 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    For 1. halår 2022: Der er få dag hvor apoteket ikke oveholder målet for ventetid. Se ventetid for Løve Apoteket Vonsildvej på apoteket.dk
  • Ekspeditionstid
    Vi har direkte ekspedition og robot, så lægemidlerne hentes med det samme.
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Måles ikke.
  • Fejludlevering
    Den højeste accepteret fejlprocent er 0,010 % pr. ekspedition
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    1. halvår 2022: 0,003 %
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Den højeste accepteret fejlprocent er 0,070 % pr. fjortendagsruller
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    1. halvår 2022: 0,000 %
  • Servicegrad (leveringsevne)
    For apoteksforbeholdte lægemidler kan kundens behov opfyldes ved afhentning/forsendelse i 98,5 % af ekspeditionerne
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    2021: 99,0 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    For recept og håndkøbslægemidler skal 98 % af kunder invitation til dialog og for dosispak skal 75 % af kunder invitation til dialog. 100 % af kunderne forlader apoteket med en god kundeoplevelse
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    2022: Recept/håndkøb: 97 % Dosispak: 37 %, Kundeoplevelse 100 %
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Ingen forsendelse fra filial
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Ingen forsendelse fra filial

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    5
  • Apotekets farmakonomer
    20
  • Apotekets farmakonomelever
    6
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    10

Handicapbetjening

  • Andre servicetiltag for handicappede
    Der er Drive-in, så man kan blive betjent i bilen.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 84,4% 9,1% 6,5%
Landsgennemsnit 82,0% 11,5% 6,5%
Dosispakket medicin Apoteket 81,1% 12,6% 6,3%
Landsgennemsnit 76,0% 12,3% 11,8%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2024 til juni 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes