Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Løsning Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid må højst være 5 minutter og højst 5% af alle kunderne må vente mere end 10 minutter målt pr dag
  • Køventetid, målopfyldelse
    Ventetiderne måles 2 gange årligt. Apoteket overholder målet for ventetider. Gennemsnitlig ventetid er i uge x målt til y og ingen ventede mere end 10 minutter
  • Fejludlevering
    Højst 0,02% af alle udleveringer af lægemidler
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Apoteket overholder målet
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Højst 1 fejludlevering pr år pr 100 kunder
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Apoteket overholder målet
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Apoteket skal til enhver tid kunne opfylde kundernes behov for lægemidler i 97% af efterspørgslerne
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Apoteket overholder målet. Sidst målt i uge 38 2022 til 98,73%%

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Borgerne får altid tilbudt individuel rådgivning, når de på apoteket køber medicin eller omsorgspræparater til sig selv eller egne børn
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målt i uge til

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Stefan Petursson
  • Apotekets farmaceuter
    4
  • Apotekets farmakonomer
    13
  • Apotekets farmakonomelever
    4
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Der er trappe og elektriske døre, og der er en rampe der giver adgang for handicappede uden problemer

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 73,3% 19,9% 6,8%
Landsgennemsnit 82,0% 12,3% 5,7%
Dosispakket medicin Apoteket 74,8% 12,8% 12,4%
Landsgennemsnit 80,3% 11,8% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2023 til juni 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes