Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Hvidovre Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Apotekets mål er, at 90 % af apotekets kunder påbegynder deres ekspedition indenfor indenfor 10 minutter. Dog må den gennemsnitlige ugentlige ventetid max. være 5 minutter.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Gennemsnitsventetid var 2,3 minutter. 98,3 % af apotekets kunder er ekspederet indenfor 10 minutter og 1,7 % er ekspederet efter 10 minutter. - Perioden 01/7 - 31/12 2025.
  • Ekspeditionstid
    Direkte ekspedition.
  • Ekspeditionstid, målopfyldelse
    Opfyldt
  • Fejludlevering
    Apotekets mål er, at der højest laves 0,020% fejludleveringer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Der er lavet 0,006% fejludleveringer. - Perioden 1/7 - 31/12 2024.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Apotekets mål er, at der laves 0 fejludleveringer.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Der er lavet 0 fejludlevering ved dosisdispensering. - Perioden 1/7 - 31/12 2024.
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Apotekets mål for servicegrad er 98%.
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Gennemsnitlig servicegrad er 97,3% - uge 49.

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Alle apotekets kunder, der henter håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler, samt receptpligtig medicin til eget brug, ydes faglig rådgivning og inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Alle apotekets kunder, der henvender sig om håndkøbsmedicin, naturlægemidler, stærke vitaminer og mineraler, samt receptpligtig medicin til eget brug, ydes faglig rådgivning og inviteres til dialog.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekets farmaceuter
    6
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    6
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    6

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Adgangsforhold til alle.
  • Andre servicetiltag for handicappede

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 88,6% 6,3% 5,1%
Landsgennemsnit 82,6% 11,3% 6,1%
Dosispakket medicin Apoteket 84,4% 7,1% 8,4%
Landsgennemsnit 77,1% 10,9% 12,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2024 til december 2024

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes