Chat with us, powered by LiveChat Forretningsbetingelser
App

Forretningsbetingelser

Generelt

Du har samme rettigheder, når du handler via appen ”apoteket”, som du har, når du på traditionel vis handler på apoteket. Inden, du bruger de købte lægemidler, bør du nøje læse og følge alle informationer angivet på eller i lægemidlets emballage. Spørg os på apoteket eller ring til os, da vi meget gerne vil hjælpe.

Appen udbydes af Danmarks Apotekerforening.

Aftaler om køb af lægemidler eller andre produkter i appen indgås imidlertid mellem dig som kunde og det apotek, du har bestilt lægemidlet hos via appen. Danmarks Apotekerforening er dermed uden ansvar herfor.

Når du godkender en ordre, får du en ordrebekræftelse, hvor du kan se pris, betalingsmetode og leveringsmetode. Oplysninger om den bestilte medicin, kan du se i appen. Din ordre er klar til afhentning eller afsendelse senest i den uge, du har valgt i appen. Du vil modtage en besked i appen, når din ordre er klar til afhentning eller afsendt med PostNord, GLS eller apotekets bud.

Apoteket forbeholder sig ret til at afvise at levere med PostNord og GLS, hvis lægemidlet kræver særlige opbevaringsbetingelser, som PostNord og GLS ikke kan håndtere. Apoteket vil i de tilfælde kontakte dig for at finde en anden leveringsmetode.

Fortrydelse

Du kan kun købe lægemidler i appen.

Der ydes ikke fortrydelsesret på lægemidler. Når lægemidler har været uden for apotekets varetægt, kan apoteket ikke indestå for, hvordan lægemidlet har været opbevaret, og det er derfor ikke længere i væsentlig samme stand.

Reklamation

Hvis der er fejl i leverancen, eller lægemidlet er beskadiget under transporten, skal du kontakte det apotek, hvor du har hentet lægemidlet eller fået lægemidlet tilsendt fra. Du skal kunne dokumentere, hvor og hvornår lægemidlet er købt, hvis du vil klage over det. Sørger du for, at lægemidlet kommer retur til dit apotek, vil apoteket behandle din klage hurtigst muligt. Du finder kontaktoplysninger til apoteket på din ordrebekræftelse, via appens ”Assistent” eller ved at søge på www.apoteket.dk/findapotek.

Har du sendt et lægemiddel ind til reklamation, vil du altid få tilsendt en mail efter apotekets modtagelse. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Når du handler via appen, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få lægemidlet ombyttet eller pengene tilbage. For lægemidler med begrænset holdbarhed er denne reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for det pågældende lægemiddel.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen eksempelvis ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles apoteket inden for rimelig tid efter lægemidlets modtagelse. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

Når du returnerer lægemidlet, bedes du beskrive fejl og mangler så detaljeret som muligt samt oplyse ordrenummeret. Lægemidlet skal afleveres eller sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager ikke breve og pakker sendt pr. efterkrav.

Danmarks Apotekerforening behandler som udbyder af appen oplysninger om dig, ligesom der sker videregivelse af dine oplysninger til det apotek, du bestiller dine lægemidler hos via appen. Det kan du læse mere om i behandling af personoplysninger og samtykkeerklæringen, som skal accepteres for, at du kan benytte appen.

Spørgsmål om levering, betaling eller reklamationer skal sendes til det apotek, du har indgået aftale med. Kontaktinformationer finder du på ordrebekræftelsen, via appens ”Assistent” eller ved at søge på www.apoteket.dk/findapotek.

Klager

Læs mere her, hvis du vil du klage over apoteket.