
Få hjælp til dine login-problemer her
Hvis du ikke kan logge på, kan du i første omgang forsøge at afhjælpe problemet:
Vigtigst
- Tjek at du kan logge på andre steder med MitID - hvis ikke kan du kontakte deres support eller besøge statussiderne, som du ser i links længere nede.
- Sørg for at have den nyeste softwareopdatering.
- Sørg for at have de nyeste versioner af "apoteket" og "MitID" appen.
- Sørg for, at standard browseren tillader cookies - ellers virker MitID ikke.
- Hvis du har en Android, bør du bruge Chrome som standard browser. Mobilens egen browser understøtter nemlig ikke altid MitID login.
- Hvis du har en Android, må appen ikke ligge i private space på mobilen/tabletten.
- Anvend ikke browseren privat eller incognito.
Andet
- Sørg for, at mobilen/tabletten ikke har de mest aggressive sikkerhedsindstillinger.
- Sørg for, at strømbesparende indstillinger er slået fra.
-
– Status på “apoteket” appen
– Digitaliseringsstyrelsens driftsstatus om MitID, NemID, NemLog-in
– Sundhedsdatastyrelsens driftsstatus om SEB (Sundhedsvæsenets Elektroniske Brugerstyring) -
– Vejledning til at håndtere cookies i Safari browser på iPhone og iPad
– Vejledning til at håndtere cookies i Chrome browser på Android
– Vejledning til at håndtere cookies i Firefox browser på Android -
– Se vejledningen for Safari på iPhone
– Se vejledning for Safari på iPad
– Se vejledning for Chrome browser på Android mobil og tablet
– Se vejleding for Firefox browser på Android mobil og tablet
Hvis du har sikret dig, at du har de rigtige indstillinger, og der ikke er generelle login-problemer:
Det er en stor hjælp til supporten og udviklerne, hvis du vil sende svarene på disse spørgsmål til appen@apoteket.dk
- Har du været logget på før fra samme mobil/tablet?
- Hvilken telefon/tablet bruger du - mærke og model?
- På hvilket tidspunkt oplevede du sidst fejlen – dato og præcist tidspunkt?
- Har du en iPhone/iPad kan du tage et skærmbillede af fejlen.
- Har du en Android, kan du som udgangspunkt ikke tage skærmbilleder. Skriv til os, så guider vi dig til, hvordan du skal gøre. Hvis du har mulighed for det, kan du bruge en anden mobil/tablet til det. Ellers kan du beskrive, hvordan siden med fejlen ser ud, og hvad der står i fejlbeskeden.
- Hvis du får en trist smiley frem, kan du holde fingeren nede på smiley'en, indtil der kommer en log frem. Den kan du kopiere og sende.
Hvilke trin nåede du til, inden du fik fejlen?
Jeg…
- Klikkede på Login knappen
- Kom til NemLog-in
- Indtastede brugernavn
- Godkendte i MitID app
- Vendte tilbage til login siden
- Vendte tilbage til appen
- Valgte og bekræftede pinkode
- Accepterede brug af fingeraftryk/ansigtsgenkendelse
- ...Andet