Chat with us, powered by LiveChat

Odense Bolbro Apotek

Apoteker Ragnhild Birgitte Jensen
Apotekets navn Odense Bolbro Apotek
Adresse Middelfartvej 129
Postnummer / by 5200 Odense V
Telefon 66 16 75 00
Faxnummer 66 16 87 66
E-mail bolbro@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.apoteketørnen.dk
CVR-nummer 33550650

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:30
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Odense Bolbro Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
1:37
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:26

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid under 5 min. Højst 5 % må vente mere end 10 min. Ventetidsmålsætningen skal på dagsbasis være opfyldt i apotekets normale åbningstid.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Offentliggøres løbende på apoteket.dk
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring samt foretage en mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejl er 0,02 % i forhold til antal ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl i forbindelse med udlevering af dosispakket medicin. Fejl registreres, analyseres og vurderes på samme vis som beskrevet ovenfor. Målet er højst 1 fejludlevering årligt.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Målet er altid at have minimum 98,0 % af lægemidlerne hjemme, når de ønskes afhentet (målt over en uge).
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Mål opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    85 % af kunderne inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket og får tilbudt tilpasset rådgivning på baggrund af systematisk behovsafdækning. Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings Sektorkrav for rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Opfyldt mht receptpligtig medicin samt håndkøbsmedicin.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Information og skriftligt materiale sendes med varerne, hvis det findes relevant og altid ved substitution. Forsendelseskunder kan i hele apotekets åbningstid få telefonisk kontakt til faguddannet personale.
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder, målopfyldelse
    Mål opfyldt.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Ragnhild Birgitte Jensen
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    4
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    2

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket ligger i gadeniveau, dvs. let adgang for kørestole mv.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Udbringning af medicin

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 80,4% 14,7% 4,9%
Landsgennemsnit 82,0% 12,3% 5,7%
Dosispakket medicin Apoteket 67,6% 16,6% 15,8%
Landsgennemsnit 80,3% 11,8% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2023 til juni 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Korup Apoteksfilial

Apoteker Ragnhild Birgitte Jensen
Apotekets navn Korup Apoteksfilial
Adresse Åbakkevej 67 D
Postnummer / by 5210 Odense NV
Telefon 65 94 30 02
Faxnummer 63 18 18 90
E-mail 357ba@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.apoteketørnen.dk
CVR-nummer 33550650

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-17:30
  • Tirsdag
    09:00-17:30
  • Onsdag
    09:00-17:30
  • Torsdag
    09:00-17:30
  • Fredag
    09:00-17:30
  • Lørdag
    09:00-13:00
  • Søndag
    Lukket
Vagtåbent: Ørnen har åbent fra 6.00 til 24.00 alle årets dage. På øvrige tidspunkt henvises til Københavns Steno Apotek
Læs mere om vagtåbent på apotekerne

Ventetid på Korup Apoteksfilial

Uge 32, 2019: gns. ventetid ca. 1 minut. Alle kunder blev ekspederet indenfor 10 min.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid under 5 min. Højst 5 % må vente mere end 10 min. Ventetidsmålsætningen skal på dagsbasis være opfyldt i apotekets normale åbningstid.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Uge 32, 2019: gns. ventetid ca. 1 minut. Alle kunder blev ekspederet indenfor 10 min.
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring samt foretage en mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejl er 0,02 % i forhold til antal ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl i forbindelse med udlevering af dosispakket medicin. Fejl registreres, analyseres og vurderes på samme vis som beskrevet ovenfor. Målet er højst 1 fejludlevering årligt.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Målet er altid at have minimum 98,0 % af lægemidlerne hjemme, når de ønskes afhentet (målt over en uge).
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Mål opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    90 % af kunderne inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket og får tilbudt tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk behovsafdækning. Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav til rådgivning. Målgruppen er personer, der handler ti
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Evaluering af rådgivning i 2019 konkluderer, at 82% af kunderne, der købte receptpligtig medicin, 59% af kunderne, der købte håndkøbsmedicin og 100% af kunderne, der afhentede dosispakket medicin til sig selv eller egne børn under 15 år, blev inviteret ti
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse varetages fra Odense Bolbro Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Ragnhild Birgitte Jensen
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    2
  • Apotekets farmakonomelever
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Personalet på Korup Apotek er opmærksomme på, om de via trykknap skal åbne automatisk dør for gangbesværede kunder mv.

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 79,9% 14,5% 5,6%
Landsgennemsnit 82,0% 12,3% 5,7%
Dosispakket medicin Apoteket 70,3% 11,7% 17,9%
Landsgennemsnit 80,3% 11,8% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2023 til juni 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes

Tarup Apotek

Apoteker Ragnhild Birgitte Jensen
Apotekets navn Tarup Apotek
Adresse Rugvang 36-40
Postnummer / by 5210 Odense NV
Telefon 66 16 14 00
Faxnummer 66 16 50 33
E-mail 357ba@apoteket.dk
Hjemmeside https://www.apoteketørnen.dk
CVR-nummer 33550650

Denne uges åbningstider

  • Mandag
    09:00-18:00
  • Tirsdag
    09:00-18:00
  • Onsdag
    09:00-18:00
  • Torsdag
    09:00-19:00
  • Fredag
    09:00-19:00
  • Lørdag
    09:00-16:00
  • Søndag
    Lukket

Ventetid på Tarup Apotek

Den gennemsnitlige ventetid hverdag:
2:13
Den gennemsnitlige ventetid weekend:
1:24

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid under 5 min. Højst 5 % må vente mere end 10 min. Ventetidsmålsætningen skal på dagsbasis være opfyldt i apotekets normale åbningstid.
  • Køventetid, målopfyldelse
    Offentliggøres løbende på apoteket.dk
  • Fejludlevering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl, men når der sker fejl, bliver de registreret, analyseret og vurderet for at kunne opnå læring samt foretage en mulig kvalitetsforbedring. Grænseværdien for fejl er 0,02 % i forhold til antal ordinationer.
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Vi tilstræber, at der ikke sker fejl i forbindelse med udlevering af dosispakket medicin. Fejl registreres, analyseres og vurderes på samme vis som beskrevet ovenfor. Målet er højst 1 fejludlevering årligt.
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    Mål opfyldt
  • Servicegrad (leveringsevne)
    Målet er altid at have minimum 98,0 % af lægemidlerne hjemme, når de ønskes afhentet (målt over en uge).
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    Mål opfyldt

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    90 % af kunderne inviteres til dialog uanset ærinde på apoteket og får tilbudt tilpasset rådgivning på baggrund af en systematisk behovsafdækning. Apoteket følger Danmarks Apotekerforenings sektorkrav til rådgivning. Målgruppen er personer, der handler ti
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Evaluering af rådgivning i 2019 konkluderer, at 96% af kunderne, der købte receptpligtig medicin, 82 % af kunderne, der købte håndkøbsmedicin og 90 % af kunderne, der afhentede dosispakket medicin til sig selv eller egne børn under 15 år, blev inviteret t
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Forsendelse varetages fra Odense Bolbro Apotek.

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    Ragnhild Birgitte Jensen
  • Apotekets farmaceuter
    1
  • Apotekets farmakonomer
    5
  • Apotekets farmakonomelever
    1
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    1

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Apoteket er indrettet handicapvenligt, uden dør eller niveauforskel til centergang.
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Udbringning af medicin fra hovedafdeling, Bolbro Apotek

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 77,7% 15,9% 6,4%
Landsgennemsnit 82,0% 12,3% 5,7%
Dosispakket medicin Apoteket 69,1% 13,7% 17,2%
Landsgennemsnit 80,3% 11,8% 7,9%
Oplysningerne vedrører perioden fra januar 2023 til juni 2023

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes