Chat with us, powered by LiveChat Få mere at vide om apotekets sundhedstilbud og servicemål

Værd at vide om Horsens Svane Apotek

Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.
Her kan du læse mere om apotekets sundhedstilbud og servicemål.

Distribution

  • Køventetid
    Gennemsnitlig ventetid under 5 min., højst 5% må vente i mere end 10 min.
  • Køventetid, målopfyldelse
    I uge 38 2020 måltes gennemsnitlig ventetid til 2,3 min. 0-5 min: 92% 5-10 min: 8%, over 10 min: 0,1%
  • Ekspeditionstid
    Vi har direkte ekspedition af recepter. Dvs vi ekspedere recepterne med det samme i skranken.
  • Fejludlevering
    Der må højst være 0,02 % fejludleveringer
  • Fejludlevering, målopfyldelse
    0,005% i perioden 03.06.2020 til 12.10.2020
  • Fejludlevering ved dosisdispensering
    Der må højst være 0,02 % fejludleveringer
  • Fejludlevering ved dosisdispensering, målopfyldelse
    0,02% i perioden 04.04.2020 til 10.11.2020
  • Servicegrad (leveringsevne)
    97 % af varerne skal leveres med det samme
  • Servicegrad (leveringsevne), målopfyldelse
    I perioden 20.10.20 til 02.11.2020 måltes servicegraden til 99 %

Rådgivning og information

  • Faglig rådgivning og information i skranken
    Min. 85% af kunderne skal tilbydes faglig rådgivning
  • Faglig rådgivning og information i skranken, målopfyldelse
    Målt følgende dage 09.03.2020 og 15.04.20 Receptmedicin: 89% blev tilbudt rådgivning. Målt følgende dage 09.03.20 og 15.04.20 Håndkøbslægemidler: 96% blev tilbudt rådgivning. Målt over følgende dage: 15.04.20-19.04.20 Dosismedicin 93% blev tilbudt rådgivn
  • Faglig rådgivning og information til forsendelseskunder
    Ved forsendelse samt ved E-handelskunder angives der, at apoteket kan kontaktes, ved spørgsmål vedrørende den leverede medicin

Medarbejdere på apoteket

  • Apotekeren (apotekets ejer)
    1
  • Apotekets farmaceuter
    4
  • Apotekets farmakonomer
    12
  • Apotekets farmakonomelever
    5
  • Apotekets øvrige medarbejdere
    4

Handicapbetjening

  • Fysisk tilgængelighed for handicappede
    Direkte elektronisk dør fra gaden og Drive-In
  • Andre servicetiltag for handicappede
    Dankort med lyd

Apotekets udleveringspraksis

Her ses en tabel med oplysninger om apotekets udleveringspraksis i forhold til salg af receptmedicin, der kan substitueres. Substitution betyder, at vi udleverer et andet og billigere lægemiddel end det, lægen har skrevet på recepten. Lægemidlerne har samme virksomme stof.
A B C
Almindelige medicinpakninger Apoteket 86,0% 7,6% 6,3%
Landsgennemsnit 81,8% 12,3% 5,9%
Dosispakket medicin Apoteket 84,8% 5,2% 10,0%
Landsgennemsnit 79,8% 9,2% 11,0%
Oplysningerne vedrører perioden fra juli 2022 til december 2022

Tallene i skemaet viser, hvilken procentdel af vores udleveringer af receptmedicin der var:

A: Det billigste lægemiddel (herunder hvor vi udleverer det billigste lægemiddel, som er tilgængeligt, (det billigste lægemiddel kan ikke skaffes) samt hvor recepten er påtegnet "ikke substitution", og vi ikke må substituere til et billigere lægemiddel) 

B: Lægemidler, der er udleveret inden for en fastsat bagatelgrænse. Det vil sige, at det ikke er det billigste lægemiddel men inden for en bagatelgrænse, som vi kan udlevere til dig.

C: Lægemidler der er udleveret uden for den fastsatte bagatelgrænse. Det vil sige dyrere lægemidler over bagatelgrænsen, hvor vi som udgangspunkt skal substituere til det billigste lægemiddel.

I forbindelse med udlevering af dosispakket medicin er udleveringspraksis afhængig af dosispakkeapotekets sortiment.

Vi er forpligtiget til at udlevere det billigste lægemiddel til dig. Vi kan dog i de tilfælde, hvor vi ikke har det billigste lægemiddel på lager, udlevere et lægemiddel til dig, der er lidt dyrere, men inden for en fastsat bagatelgrænse. Vi skal her oplyse dig om prisforskellen på det billigste lægemiddel, og det lægemiddel du får udleveret

 

Mulige årsager til at apoteket ikke har udleveret det billigste tilgængelige lægemiddel:

  • Lægen har skrevet på recepten, at der skal udleveres det ordinerede lægemiddel, hvormed apoteket ikke må substituere til et eventuelt billigere lægemiddel.
  • Kunden har ønsket et andet og dyrere lægemiddel.
  • Apoteket har ikke det billigste tilgængelige lægemiddel på lager, og kunden vil ikke vente på, at apoteket skaffer det.
  • Situationer hvor det billigste lægemiddel ikke kan fremskaffes